شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

علت افزایش قیمت طلا مشخص شد

24 خرداد 1401
علت افزایش قیمت طلا مشخص شد

به گزارش بانک اول نادر بذرافشان با اشاره به تداوم روند صعودی بازار طلا اظهار کرد: با این که اونس جهانی از هفته گذشته روند نزولی پیش گرفته و ۲۱ دلار کاهش یافته، اما قیمت طلا و سکه متاثر از رشد نرخ ارز با افزایش رو‌به‌رو شده است.

این فعال بازار طلا ادامه داد: با افزایش نوسانات قیمت، تقاضا برای مصنوعات طلا و سکه به شدت افت کرده و معاملات تقریبا متوقف شده؛ این در‌حالیست که طی هفته‌های گذشته مبادلات در سطح پایین انجام می‌شد، اما طی دو روز گذشته با بالا رفتن قیمت‌ها حجم خرید و فروش‌ها به کف رسیده است.

 

بذرافشان با پیش‌بینی روند تقاضا و قیمت‌ها در این بازار بیان کرد: در این شرایط که قیمت‌ طلا و سکه مدام تغییر می‌کند، خریداران و فروشندگان تمایلی برای ورود به این بازار ندارند و در انتظار ثابت شدن قیمت‌ها دست نگه‌داشته‌اند.

 

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا اضافه کرد: با توجه به افت ارزش اونس جهانی و نبود تقاضا در بازار طلا، در صورتی که روند صعودی بازار ارز متوقف شود و قیمت دلار کاهش یابد، احتمال کاهش اندک بهای طلا و سکه وجود دارد.

قیمت طلا و سکه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۰

او در آخر به تشریح قیمت‌های امروز پرداخت و گفت: در بازار طلای تهران، سکه امامی با ۴۲۰هزار تومان افزایش نسبت به پنجشنبه هفته قبل، به ۱۳میلیون و ۹۰هزار و بهای سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۹۰۰هزار تومان رسیده است.

بذرافشان اضافه کرد: نیم سکه با ۲۵۰هزار تومان افزایش به شش میلیون و ۷۸۰هزار، ربع سکه با رشد ۱۰۰هزار تومانی به سه میلیون و ۹۲۰هزار و سکه‌های یک گرمی با ۵۰هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۳۷۰هزار تومان رسید.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا افزود: همچنین امروز بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به پنج میلیون و ۶۴۲هزار و قیمت طلای ۱۸عیار با رشد ۳۸هزار تومانی به گرمی یک میلیون و ۳۰۱هزار تومان افزایش یافته است.

اخبار مرتبط
قیمت طلای جهانی با وجود شروع توفانی، با کاهش شدید در روز دوشنبه مواجه شد. با این حال، توانست بخشی از این ریزش را در نیمه دوم هفته جبران کند. با وجود منفی بسته شدن کندل هفتگی، طلا از نظر تکنیکالی همچنان روند صعودی دارد. اظهارات سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و همچنین داده‌های مربوط به اشتغال در ایالات متحده می‌تواند بر روند طلا در هفته آینده تاثیرگذار واقع شود.
قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته (پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه) افت ۹۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
دلار هم اکنون در بازار تهران با قیمت ۶۱ هزار و ۴۰۰ تومان هم خریدار ندارد؛ دلار فردایی هم اکنون به کانال ۶۰ هزار تومان بازگشته است؛ دلار هرات نیز ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت خورده است. ضمن اینکه یورو در بازار افشار با قیمت ۶۶ هزار تومان هم خریدار ندارد و فروشنده ها نگران ضرر بیشتر هستند.
امروز قیمت دلار مبادله ای، امروز به ۴۴,۱۹۸ (چهل و چهار هزار و یکصد و نود و هشت ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۳۶ درصدی داشته است. قیمت طلا و سکه اما پایین آمد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها