پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

دریافت اُجرت برای طلای دست دوم ممنوع است

24 خرداد 1401
دریافت اُجرت برای طلای دست دوم ممنوع است

به گزارش بانک اول ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با حذف قانون مالیات ارزش افزوده طلا، هزینه‌ برای خریداران کاهشی می‌شود. در حال حاضر قدرت خرید طلا توسط مردم کاهش پیدا کرده و خیلی‌ از افراد توانایی تهیه این کالای سرمایه‌ای را ندارند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: حذف معافیت ۹ درصدی مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا در زمان فروش زمینه ساز رشد تقاضا برای خرید این کالا در بازار می‌شود؛ چرا که هزینه خرید طلا به نسبت گذشته کاهش پیدا می‌کند.

محمد ولی گفت:  قیمت طلا   متاثر از بهای اونس جهانی و نرخ ارز است. گرانی هر گرم طلا سبب شده است تا مردم بیشتر به سمت خرید طلای دست دوم و کهنه بروند که این موضوع باعث کسادی بازار فروش مصنوعات طلای نو شده است. با حذف ۹ درصدی قیمت طلا قدرت خرید در میان مردم افزایش پیدا می‌کند.

وی  ادامه داد: در تلاش هستیم که با هماهنگی وزارت صمت اقدامات لازم را در راستای ممانعت از فروش طلای دست دوم در واحد‌های طلا فروشی به کار بگیریم.

وی گفت: خیلی از طلا فروشان در فروش طلای کهنه و دست دوم از خریدار ۱۰ درصد اُجرت می‌گیرند این اقدامی غیرقانونی است، چرا که فروش طلای دست دوم یا کهنه بدون اُجرت است و فروش آن فقط باید به نرخ روز طلا و بدون اُجرت انجام شود.  

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود.
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها