پنجشنبه, 20 اردیبهشت 1403 2024,May

کدام بانک‌ها وام خرید خودرو می‌دهند؟

24 خرداد 1401
کدام بانک‌ها وام خرید خودرو می‌دهند؟

به گزارش بانک اول بعضی از بانک‌های فعال در شبکه بانکی با قرار دادن شرایطی به متقاضیان خود وام خرید خودرو می‌دهند. در این گزارش به معرفی برخی از بانک‌هایی که وام خرید خودرو می‌دهند، پرداخته شده است.

بانک سامان 

این بانک تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام برای خرید خودرو می‌دهد. بازپرداخت این وام حداکثر ۳۶ ماهه است و نرخ سود این تسهیلات هم ۱۸ در درصد محاسبه می‌شود.

برای گرفتن  این تسهیلات باید اصل مبایعه‌نامه، قرارداد خرید خودرو و سند مالکیت خودرو به نام تسهیلات گیرنده باشد. همچنین این تسهیلات برای خرید خودروهای تولید داخلی که تولید سال جاری یا حداکثر یک سال ماقبل آن باشد، قابل پرداخت است. همچنین برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد و سابقه چک برگشتی یا اقساط معوقه نداشته باشد.

بانک ملی

 

بانک ملی به مشتریان خود وام ۱۵ میلیون تومانی برای خرید خودرو پرداخت می‌کند. نرخ سود اعلامی این بانک طبق مصوبه بانک مرکزی ۱۸ درصد است. نیازی هم به سپرده‌گذاری نیست. مدت‌زمان پرداخت اقساط نیز ۳۶ ماه است و چک در وجه خودروساز صادر می‌شود.

بانک گردشگری

این بانک تا ۸۰ درصد قیمت تمام شده خودرو و حداکثر تا ۱۵ میلیون تومان وام خرید خودرو به متقاضیان خود می‌‌دهد. در حال حاضر نرخ سود این وام ۱۸ درصد محاسبه می‌شود. همچنین مدت بازپرداخت آن هم حداکثر تا ۳۶ ماه است.

متقاضیان دریافت این وام باید توجه داشته باشند که این تسهـیلات جهـت وسایل نقلیه نو و دست اول قابل پرداخت بوده و وسایل نقلیه دست دوم مشمول استفاده از این تسهیلات نمی‌شوند. همچنین متقاضیان برای دریافت این وام نباید اقساط معوق بانکی یا چک برگشتی داشته باشند.

اخبار مرتبط
در حال حاضر دولت پنج وام ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی را برای مستاجران بسته به مکانی که زندگی می‌کنند، در نظر گرفته است. مستاجری که بتواند از بانک وام بگیرد، با در نظر گرفتن مبلغ وام و نرخ سود، هر ماه چقدر باید برای پرداخت قسط کنار بگذارد؟
افزایش تسهیلات ودیعه مسکن برای خانواده‌های در قالب طرح جوانی جمعیت اگر از سوی بانک ها موافقت شود و بانک ها در پرداخت این تسهیلات همکاری کنند می‌تواند به بازار مسکن کمک کند اما به نظر می رسد که در این بین بانک ها چندان همکاری نمی‌کنند.
ضمن اینکه میزان بهره‌مندی از تسهیلات تبصره ماده 100، سه برابر سال گذشته شده است. براین اساس کسبه تا سقف 18 میلیارد تومان از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف شده‌اند و می‌توانند از تسهیلات تبصره ماده 100 استفاده کنند.
برای دریافت این تسهیلات متقاضی باید ابتدا یک سپرده ویژه طرح اندواخته باز نماید و به مدت ۴ ماه، هر ماهه ۸۰۰ هزارتومان به این حساب واریز نماید. پس از گذشت ۴ ماه، متقاضی می‌تواند درخواست تسهیلات اندوخته بانوان بانک مهر را داشته باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها