شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

تسهیلات بلاعوض برای تغییر روش آبیاری

24 خرداد 1401
تسهیلات بلاعوض برای تغییر روش آبیاری

به گزارش بانک اول فرهادی مدیر امور آب و خاک جهاد کشاورزی مازندران  گفت: توسعه روش‌های نوین آبیاری از جمله برنامه‌های دارای اولویت وزارت جهاد کشاورزی است و برای اجرای آن نیز تسهیلات بلاعوض از مجل کمک‌های فنی اعتباری در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.او افزود: این تسهیلات بلاعوض در هر هکتار برای آبیاری قطره‌ای ۴۰ میلیون تومان، آبیاری کم فشار ۱۷ و نیم میلیون تومان و آبیاری بارانی ۲۵ میلیون تومان است.

مدیر امور آب و خاک جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: کشاورزانی که پروانه بهره برداری از منابع آبی مانند چاه، چشمه، کانال دارند برای دریافت این تسهیلات می‌توانند به مراکز خدمات جهاد کشاورزی در دهستان‌ها یا مدیریت جهاد شهرستان‌ها مراجعه کنند و تشکیل پرونده بدهند.

فرهادی گفت: این تسهیلات فقط به مالکان زمین پرداخت می‌شود و کسانی که زمین را اجاره کرده اند مشمول دریافت این تسهیلات نیستند.

وی   افزود: تغییر آبیاری از سنتی به مدرن سبب بهبود کیفیت و جلوگیری از فرسایش خاک و کاهش مصرف آب می‌شود و راندمان تولید و آبیاری را نیز افزایش می‌دهد

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
دستورالعمل‌های پرداخت وام بانکی ۲۳درصدی و مضاربه‌ای به‌گونه‌ای است که عامه مردم در زمان نیاز، شانس کمی برای دریافت وام بانکی دارند و همین مسئله، احتمال سوق پیدا کردن آنها به بازار ربا را افزایش می‌دهد.
بر اساس آمارهای بانک مرکزی، کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها بابت مسکن طی ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ منتشر شده است. مشاهده می‌شود در بازه مورد بررسی مجموعا حدود ۲۸۵ همت اعتبار توسط ۲۶ بانک و موسسه اعتباری به پرداخت رسیده است. از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه مجموعا ۲۸۵ همت تسهیلات مسکن تخصیص داده شده که بیش از ۱۰۲ همت آن بر دوش بانک مسکن و ۶۶ همت به عهده بانک ملی بوده است.
مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
برای اینکه ثبت نام وام ودیعه مسکن، از سوی وزارت راه و شهر سازی، مورد تایید قرار گیرد و متقاضی، برای دریافت این تسهیلات، به بانک معرفی شود، علاوه بر اینکه متقاضی تسهیلات اجاره خانه باید دارای شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن لازم باشد،

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها