پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال 1401 چقدر است ؟

24 خرداد 1401
حداقل و حداکثر عیدی کارگران در سال 1401 چقدر است ؟

به گزارش بانک اول  بر اساس قانون حداکثر عیدی کارگران ۳ برابر حداقل دستمزد آن‌ها خواهد بود.

اکبر قربانی مشاور قانون کار و تامین اجتماعی درباره میزان عیدی کارگران در سال جاری گفت: حداقل عیدی بر اساس حداقل دستمزد است که حداقل دستمزد کارگران در حال حاضر ۲ میلیون و ۶۵۵ هزار تومان است و کسی که یک سال کار کرده باشد ۴۴ ساعت در هفته را کامل کار کرده باشد حداقل دستمزد ضربدر ۲ می‌شود که مبلغ حداقل عیدی ۵ میلیون و ۳۵۰ خواهد بود.

مشاور قانون کار و تامین اجتماعی اظهار کرد: افرادی که دستمزد آن‌ها از حداقل بیش‌تر است به همان نسبت مبلغ عیدی آن‌ها بالاتر خواهد بود در صورتی که میزان عیدی از ۳ برابر حداقل دستمزد بیش‌تر نباشد.

اکبرقربانی بیان کرد: امسال حداقل عیدی برای افرادی که ۴۴ ساعت در هفته کار کرده باشند ۵ میلیون ۳۵۰ هزار تومان است، اما میزان عیدی آخر سال کارگران برای آن‌هایی که پاره وقت کار می‌کنند به همان نسبت کاهش پیدا می‌کند.

او  افزود: حداکثر عیدی هم ۳ برابر حداقل دستمزد خواهد بود یعنی ۲ میلیون ۶۵۵ هزار تومان ضربدر ۳ که ۷ میلیون و ۹۶۵ هزار تومان می‌شود.

باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
وی با اشاره به این که طرح سراسری باانرژی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا خواهد شد، گفت: مشترکان تجاری و خانگی می‌توانند با کاهش مصرف برق به‌صورت هفتگی طی ۲۱ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش‌بینی‌شده در این پویش بهره‌مند شوند.
سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش کسری مزمن معلم دارد ادامه داد: با توجه به اینکه حداقل ۷۲ هزار معلم ماده ۲۸ را استخدام می‌کنیم اما نیاز واقعی حدود سه برابر این تعداد است که دو برابر باقی مانده(کسری معلم) از طریق جذب شاغلان، بازنشستگان و اضافه تدریس معلمان صورت می گیرد.
یکی از اقداماتی که امسال به صورت ویژه از همین الان شروع کرده‌ایم و داریم روی آن کار می‌کنیم، این است که ما بیکاران را با کد ملی شناسایی می کنیم، یعنی قبل از اینکه اصلاً بیکار خودش اعلام بکند یا مراجعه به زیرساخت‌های مختلف به سامانه‌ها و یا ادارات و مراجعه حضوری بکند شناسایی می کنیم.
در دولت سیزدهم اضافه برداشت نه به صورت جداگانه بلکه به صورت شبکه‌­ای وجود دارد. ما در کل شبکه بانکی شاهد کمبود ذخایر هستیم. این کمبود ذخایر که منجر به اضافه‌­برداشت می ­شود، علل سیاستی دارد. اتفاقی که باعث کمبود ذخایر و به دنبال آن اضافه‌­برداشت و افزایش پایه پولی شد، مطرح شدن بحث حساب واحد خزانه بود برای اینکه شفافیت دولت روی حساب­‌های خودش بیشتر شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها