پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

آغاز نسخه نویسی الکترونیک از فردا

24 خرداد 1401
آغاز نسخه نویسی الکترونیک از فردا

به گزارش بانک اول شهرام غفاری درباره حذف نسخ کاغذی و جایگزینی نسخه نویسی الکترونیک از فردا، اول دی ماه گفت: به موجب قانون از فردا، نسخه نویسی الکترونیک الزامی و اجباری است نه برای تامین اجتماعی بلکه برای کل کشور.

او افزود: خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی تجربه خوبی در این زمینه دارد و از سه چهار سال قبل برای توسعه نسخه نویسی الکترونیک به ویژه در مراکز ملکی خود اقدام کرده است.

 

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه از نظر ما همه چیز برای حذف نسخ کاغذی از فردا، آماده است اظهار کرد: البته برخی مراکز دولتی و دانشگاهی و پزشکان ممکن است مشکلاتی داشته باشند که تمهیدات لازم دیده شده و انشاء الله هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نخواهد شد و بیمه شدگان کماکان می توانند به مراکز درمانی مراجعه و از خدمات مورد نیاز بهره مند شوند.

 

غفاری ادامه داد: از پزشکان و موسسات می‌خواهیم همکاری و در اجرای قانون اهتمام ورزند؛ هر مشکلی اعم از قطع برق و اینترنت پیش آمد پزشک و بیمه شده نگران نباشند زیرا کمافی السابق میتوانند از نسخ کاغذی در آن شرایط استفاده کرد.

وی درباره راهکارهای پیش بینی شده برای جلوگیری از سوء استفاده در نسخه نویسی الکترونیک گفت: سوء استفاده در نظام نسخه نویسی مانند هر حوزه دیگری ممکن است وجود داشته باشد، چه روی کاغذ و چه سیستم های مکانیزه. خوشبختانه نظارت در سیستم های الکترونیک راحت تر است.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: تمهیدات در این زمینه نیز انجام شده، ولی کامل نیست و هرچه پیش می‌رویم کامل تر می شود. امروز اگر کدملی بیمه شده ای همزمان در دو استان استفاده شود ما سریع متوجه و رسیدگی می کنیم در حالی که در نسخه نویسی کاغذی این امکان فراهم نبود. فرایندها از منظر پایش، هوشمندانه تر شده، ولی سیستم ها نیاز به توسعه دارند.

غفاری در شبکه خبر ادامه داد: سیستم‌های نسخه نویسی در دنیا چند ده سال است که شروع شده اما در کشور ما سه چهار سال است که به صورت جدی شروع شده و از فردا، اول دی ماه به طور جدی و سراسری توسعه می یابد. امید است همه همکاری کنند که هم نسخه نویسی مکانیزه به خوبی پیش رود و پرونده الکترونیکی درمان کامل و هم سیستم‌های پایش کاملتر شوند و مردم راحت‌تر خدمات بگیرند./ایلنا

 

اخبار مرتبط
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.
چپ دست بودن تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد که چیزی حدود ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، به وجود می آورد و امری اکتسابی و انتخابی نیست. خصوصیات منفی و مثبت فراوانی را به چپ دست ها اختصاص می دهند و بسیاری آنها را باهوش تر از بقیه می دانند.
برای دانستن سقف انتقال وجه اینترنتی (خرید اینترنتی) باید بدانید انتقال وجه در آن از دو طریق انجام می‌شود؛ رمز دوم پویا و دستگاه‌ رمز ‌ساز (که به آن توکن می‌گویند). سقف خرید از طریق رمز دوم پویا در سال 1403، 200 میلیون تومان و دستگاه توکن ۳۰۰ میلیون تومان (امکان افزایش تا 500 میلیون تومان) است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها