شنبه, 14 مهر 1403 2024,October

از کجا بفهیم که رمز عبورمان دزدیده شده است؟

24 خرداد 1401
از کجا بفهیم که رمز عبورمان دزدیده شده است؟

به گزارش بانک اول اتکای فزاینده ما به اینترنت برای کار، بازی و حفظ ارتباط در طول همه‌گیری، آن را برای مجرمان سایبری بسیار سودآورتر کرده است.

 با حساب‌ها و گذرواژه‌های بسیار خیلی سخت است که بخواهید بررسی کنید، آیا آن‌ها به خطر افتاده‌اند یا خیر، اماخوشبختانه در این خصوص، سایتی وجود دارد که فشار را کم می‌کند و می‌تواند برای شما جستجو کند.

سایت Haveibeenpwned.com آدرس ایمیل شما را در برابر نقض اطلاعات شناخته‌شده اسکن می‌کند و به شما در مورد موارد مشابه هشدار می‌دهد؛ و اکنون این سایت به تازگی یکی از بدترین آمار‌های سال ۲۰۲۱ منتشر کرده است که شامل ۴۴۱ هزار مورد جزئیات حساب کاربری به سرقت رفته می‌شود.

این‌ها از یک بدافزار سرقت اطلاعات به نام RedLine ناشی شده است. این بدافزار در مارس ۲۰۲۰ به وب تاریک نفوذ کرد. وقتی که که بدافزار ابزار‌های شما را آلوده کرد، می‌تواند همه چیز از جزئیات کارت اعتباری گرفته تا اطلاعات ورود به سیستم را به‌دست آورد.

این بدافزار آنقدر نگرانی ایجاد کرده است که کارشناسان پیش‌تر نسبت به ذخیره رمز‌های عبور در مرورگر‌های وب هشدار داده بودند./همشهری انلاین

اخبار مرتبط
به‌طوری‌که از سازمان زنان ایران اطلاع می‌دهند بعضی از مأموران ثبت‌احوال به تقاضای مادرانی که برای اخذ شناسنامه فرزند خود مراجعه می‌کنند، ترتیب اثر نداده و صدور شناسنامه طفل را موکول به درخواست و مراجعه پدر می‌نمایند.
در بخشی از مواد قانون مذکور و در بخش اجاره‌بها برای مستاجران و موجران موارد حمایتی قابل توجهی آمده است. خبرگزاری تسنیم در راستای انجام رسالت اطلاع‌رسانی خود در بخش اول این پرونده مواد قانون را به صورت تک تک و با جزئیات منتشر خواهد کرد تا عموم مردم از امتیازهایی که قانون برای آنها درنظر گرفته است، مطلع شوند.
معاون رئیس‌جمهور در خصوص ساعت آغاز به کار مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی گفت: مطابق این تصویب‌نامه، مدارس مقطع متوسطه اول و دوم نیز از ۷ و ۳۰ دقیقه صبح و مدارس ابتدایی، ۸ صبح آغاز به کار خواهند کرد و مدارس باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که از نیم‌ساعت قبل، پذیرش دانش‌آموزش داشته باشند و در فرصت مذکور برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی اجرا شود.
سامانه‌های پایا و ساتنا به‌عنوان دو روش پرکاربرد برای انتقال وجه بین‌بانکی مطرح می‌شوند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها