جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

همه چیز در مورد وام ازدواج 150 میلیون تومانی

24 خرداد 1401
همه چیز  در مورد وام ازدواج 150 میلیون تومانی

به گزارش بانک اول سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد مجلس به دنبال افزایش وام ازدواج تا سقف 150 میلیونی برای هر یک از زوجین در سال آینده است. وام ازدواج در حال حاضر برای مردان بیشتر از ۲۵ سال و زنان بالاتر از ۲۳ سال ۷۰ میلیون تومان است که در صورت موافقت دولت با طرح پیشنهادی مجلس، یعنی افزایش بیش از ۲ برابری وام ازدواج در سال آینده.

البته مجلس پیشنهاد کرده به خانم‌های زیر ۲۳ سال و آقایان زیر ۲۵سال که ازدواج می‌کنند، علاوه بر این، مبلغ ۱۰۰ میلیون دیگر هم وام بدهند که مجموع وام این زوجین را ۵۰۰ میلیون تومان می‌کند. مبلغ وام ازدواج برای این دسته از زوجین امسال ۱۰۰ میلیون تومان بود و در صورت موافقت بانک‌ها و دولت یعنی افزایش بیش از ۲ برابری آن برای سال آینده. هرچند این بخش دوم -با توجه به بار مالی و فراوان و مدت‌زمان بازپداخت آن- بعید است رای بیاورد و ما با افزایش وام ازدواج برای سنین مورد حمایت دولت (یعنی همان زیر ۲۵ در مردان و زیر ۲۳ در زنان) خواهیم بود ولی کمتر از این!

مجلس پیشنهاد کرده این وام ازدواج  150 میلیونی هم از ۷ به ۱۰ سال افزایش پیدا کند و ضامن کارمند رسمی هم از شروط گرفتن این وام حذف شود. هرچند سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از برنامه‌های مجلس شورای اسلامی برای تسهیل ازدواج رونمایی کرده، اما این طرح در حال حاضر تنها یک پیشنهاد است و تا زمانی که دولت آن را در لایحه بودجه ۱۴۰۱ نگنجاند و بانک‌ها هم با افزایش زمان بازپرداخت وام ازدواج به ۱۰سال و حذف کارمند رسمی به عنوان ضامن موافقت نکنند، هیچ چیز قطعی به نظر نمی‌رسد.

اقساط وام ۱۵۰میلیونی ازدواج

اگر طرح وام ازدواج ۱۵۰میلیونی (به تومان!) با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله به سرانجام برسد و به متقاضیان داده شود، اقساط این وام چقدر خواهد بود.  اگر کسی سال آینده وام ازدواج بگیرد، هر ماه باید حدود یک میلیون و ۳۶۰ هزار تومان قسط بدهد. این وام البته با کارمزد ۴ درصدی به زوج‌ها داده می‌شود و برای همین مبلغ اقساط نسبت به مبلغ وام، معقول و قابل پرداخت است.

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها