یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

پرداخت تسهیلات بدون ضامن به بازنشستگان آغاز شد

24 خرداد 1401
پرداخت تسهیلات بدون ضامن به بازنشستگان آغاز شد

به گزارش بانک اول «اسماعیل لله گانی» روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اظهار داشت: در پی دستور آیت الله رئیسی اکنون تسهیلات به صورت غیرحضوری، افزایش سقف و بدون ضامن در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین وزیر اقتصاد نیز اعلام کردند که تسهیلات زیر ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن انجام شود که این امر در بانک رفاه کارگران عملیاتی شده است و برای متقاضیان پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به استرداد مازاد نرخ سود تسهیلات گیرنده به افراد گفت: اگر بانک‌ها بالاتر از نرخ مصوب گرفته باشند باید به مشتریان بازگردانند که در این زمینه نیز به همه شعب ابلاغ کرده‌ایم که باید نرخ‌های مصوب اعلامی از سوی بانک مرکزی رعایت شود.

 رییس‌جمهور ۲۷ دی ماه، در نشستی صریح با مدیران ارشد نظام بانکی پنج دستور ویژه برای اصلاح رویه بانک‌ها در جهت تسهیل امور مردم صادر کرد.

بازنگری در نظامات و مقررات بانکی به نفع مردم و اجرای عدالت از جمله دستورات رییس‌جمهور به مدیران ارشد بانکی بود که از آنها خواست حداکثر تا پایان سال کارگروهی به‌منظور بازنگری در نظامات و مقررات بانکی توسط بانک مرکزی تشکیل شود و اعلام نتیجه کند.

سخت‌گیری بر بدحساب‌های حرفه‌ای، تسهیل پرداخت وام به مردم و اعتبارسنجی در ارائه تسهیلات خُرد به آنها به‌جای وثیقه و ضامن، واگذاری بنگاه‌های تولیدی تملیک شده توسط بانک‌ها و راه‌اندازی یا واگذاری سریع واحدهای تملک شده تولیدی از دیگر فرامین رییس‌جمهور در این نشست بود.

رئیسی همچنین به مدیران بانک‌ها تأکید کرد به بدهکاران بدحساب میدان ندهند و اسامی آنها را منتشر و دست‌شان را از منافع عمومی قطع کنند./ایرنا

اخبار مرتبط
وام مسکن ایثارگران، وامی است که به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. از شرایط اصلی این وام، ایثارگر بودن متقاضی است، همچنین مبلغ این وام باتوجه به شهر محل زندگی متقاضی بین ۳۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون تومان می‌باشد.
افرادی که شرایط دریافت وام 200 میلیون یا 5 میلیارد تومانی طرح پذیرنده بانک ملی را دارند باید جواز و پروانه کسب را به یکی از شعب این مجموعه ارائه بدهند. در صورتی که فردی این وام را در قالب قرارداد قرض الحسنه دریافت کند، آن را با کارمزد چهار درصدی می‌گیرند. اما اگر این وام در قالب قرارداد مرابحه اعطا شود، سود آن 23 درصد خواهد بود. سقف مدت زمان پرداخت اقساط این تسهیلات به 36 ماه می‌رسد.
در عین حال تمامی دارندگان حساب قرض الحسنه پس انداز نیک همانند سایر حسابهای قرض الحسنه پس انداز، تا پایان مهلت جشنواره یعنی پایان خردادماه ۱۴۰۳ می توانند در قرعه کشی ۱۰۰۱ جایزه ۲۵۰ میلیون تومانی شرکت کنند.
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
نسترن
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

بگید وام نمیدیم چرا دیگه ا هر دفعه برای وام از طریق کانون ثبت نام کردیم اسم خودم یا همه کسانیکه می شناسم در نیومده! یه بار میگیم اتفاقی بود دوبار میگیم دفعه دیگه اسممون در میاد دفعه سوم میگیم شانس نداشتیم اسممون در نیومد اما برا دفعه دهم و یازدهم که اسممون در نیومد باید چجوری خودمونو توجیه کنیم؟ الانم بگید نمیدیم چون حق دوست و آشنایان خودمونه اصلا بازنشسته با حقوق ماهیانه ۳میلیون و پونصد از کجا میخواد دربیاره تا قسط وامشو بپردازه؟

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها