ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

سود وام ساخت مسکن روستایی کاهش یافت

24 خرداد 1401
سود وام ساخت مسکن روستایی کاهش یافت

به گزارش بانک اول در گزارشی که در این باره منتشر شده هم‌‌‌چنین به نقل از بنیاد مسکن اعلام شده است: در بحث مقاوم‌‌‌سازی مسکن روستایی میانگین کشوری ۵۰‌درصد است. به این معنا که به طور متوسط ۵۰‌درصد واحدهای مسکونی در روستاها نوسازی و بهسازی شده‌‌‌اند.

بر اساس این گزارش، برای ساخت مسکن روستایی ۲۰۰‌میلیون تومان وام با سود ۵‌درصد در نظر گرفته شده است. بر اساس اعلام مسوولان نوسازی مسکن در روستاها، این نهضت باید ادامه پیدا کند به گونه‌‌‌ای که تا سال ۱۴۱۰ هیچ مسکن غیرمقاوم روستایی در کشور وجود نداشته باشد. بر اساس قانون جهش تولید مسکن مصوب خرداد امسال باید سالانه یک‌میلیون مسکن احداث شود، ۲۰۰‌هزار واحد از این یک‌میلیون، مسکن روستایی خواهد بود.

این در حالی است که روز گذشته مقامات متولی نوسازی مسکن در روستاها از عدم‌ابلاغ وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک‌های عامل خبر دادند.

براساس اعلام آنها، به موجب قانون جهش تولید مسکن مصوب خرداد امسال که در ۲۴ شهریور به دولت ابلاغ شد باید سالانه یک‌میلیون مسکن احداث شود، ۲۰۰‌هزار واحد از این یک‌میلیون، مسکن روستایی خواهد بود. تاکنون این وام به بانک‌‌‌های عامل ابلاغ نشده است بنابراین سبب توقف در ساخت مسکن روستایی شده است. اگر ۲۰۰‌هزار واحد را به ۳۶۵ روز سال تقسیم کنیم باید روزانه ۵۵ واحد مسکن روستایی احداث می‌‌‌شد.

 

اخبار مرتبط
وام ودیعه مسکن مستاجران تهرانی به‌عنوان ۲۰۰ میلیون تومان است و برای ساکنان کلانشهر‌ها ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته‌اند. فراموش نکنیم تا قبل از نهایی شدن مبلغ وام ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۳، رقم تسهیلات مستاجران پایتخت‌نشین ۱۵۰ میلیون تومان بود.
داریوش بلدی، معاون توسعه و عمران روستایی بنیاد مسکن کشور نیز در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر لزوم درجاسازی بر اساس ضوابط طرح هادی این روستا، اظهار کرد: طرح هادی روستای امامزاده ابراهیم شفت حد تفکیک ۱۲۰ متری را مشخص کرده و لذا باید در کمیته مربوطه درباره طرح هادی تصمیم گیری و حد تفکیک را کم کنیم تا اهالی بتوانند درجاسازی را انجام دهند.
با توجه به اینکه، یکی از سوالات رایج در خصوص مشاهده وضعیت وام ازدواج ۱۴۰۳، پیرامون استعلام وضعیت این وام، با کد ملی ثبت نام کننده است، در این بخش از مقاله، قصد داریم، به این پرسش پاسخ دهیم که صرف داشتن کد ملی، برای پیگیری وام ازدواج، کافی است یا خیر؟
افراد حقیقی و حقوقی که مایل به دریافت وام ۵۰۰ میلیونی و ۳ میلیارد تومانی بانک رفاه هستند باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده جاری بدون دسته چک داشته باشند. مدت سپرده گذاری و میانگین حساب متقاضی دست کم شش ماه گذشته باشد تا بتواند برای این تسهیلات درخواست بدهند. افراد نیازمند معرفی ضامن رسمی هستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها