چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

وام‌های بدون ضامن فعلاً به حقوق بگیران پرداخت می‌شود

24 خرداد 1401
وام‌های بدون ضامن فعلاً به حقوق بگیران پرداخت می‌شود

به گزارش بانک اول عبدالله آبسواران بیان داشت: همه حقوق بگیرانِ سازمان ها، ادارات، نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و خصوصی معتبر و وظیفه بگیران، مستمری بگیران و بازنشستگان می‌توانند برای دریافت وام‌های بدون ضامن به بانک‌هایی که از آنجا حقوق دریافت می‌کنند مراجعه کنند.

او  با اشاره به اینکه این وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با نامه کسر از حقوق و ارائه چک یا سفته قابل پرداخت است، تصریح کرد: خوش حساب بودن، نداشتن اقساط معوق و بدهی بانکی و مثبت بودن نتیجه اعتبارسنجی متقاضی از شرایط دریافت وام است.

آبسواران با بیان اینکه متقاضیان در صورت همکاری نکردن بانک‌ها به بخش شکایت سایت بانک مرکزی یا بصورت حضوری به واحدهای بازرسی بانک‌ها در استان مراجعه کنند، عنوان کرد: در صورت امکان پرداخت این وام‌ها به دیگر افراد، فرایند آن اطلاع رسانی می‌شود, این افراد فعلاً به بانک‌ها مراجعه نکنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های هرمزگان با اشاره به اینکه این طرح تنها شامل بانک هایی است که زیرمجموعه وزارت اقتصاد هستند، اظهار کرد: مسکن، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، ملی ایران، پست بانک، توسعه صادرات، صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر ایران، صادرات، ملت و تجارت بانک های عامل اخذ وام هستند.

وی گفت: در واقع چون بانک می‌تواند اقساط وام را به صورت ماهانه از حقوق این گروه از مشتریان برداشت کند، حقوق دریافتی آنها به عنوان ضمانت پرداخت وام نزد بانک می‌ماند.

مهر

اخبار مرتبط
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.
افرادی که مایل به دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با بهره ۲۳ درصدی از بانک ایران زمین هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. همچنین باید اعتبار شغلی آنها به تایید بانک رسیده باشد. ارائه سفته نیز برای دریافت این تسهیلات مورد نیاز است. زمان پرداخت اقساط این وام با توجه به سقف وام و مدت میانگین حساب متغیر بوده و بین ۱۲ یا ۱۸ یا ۲۴ ماه تغییر پیدا خواهد کرد. طی مدت زمان پرداخت اقساط، به اصل سپرده مشتریان یک درصد سود علی الحساب تعلق می‌گیرد.
گاهی به دلایل مختلف متقاضیان نمی‌توانند ضامنی معتبر برای ضمانت وام خود به بانک ارائه دهند. به همین دلیل دریافت وام برای این افراد به مراتب سخت‌تر می‌شود. اما بانک پاسارگاد در یکی از طرح‌های خود، این وام را بدون ضامن در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد .

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
طیبه محمدپور
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

من به بانک پاسارگاد شعبه شهدا مشهد مراحعه کردم گفت بانک مرکزی بسته. ووام برای بعد عید میشه ،بانک صادرات شعبه فرامرز عباسی مشهدم رفتم گفت فقط به بازنشستگان وام میده (پس بانک مرکزی بسته وامها و دروغ محض بود)و بانک تحارت شعبه فرامرز عباسی مسوول تسهیلات با بی احترامی تمام کفت فقط کارمندان رسمی دولت که عباوه بر حساب حقوقی درجه اعتبار بالا و ضمنا دو ضامن داشته باشندوام میده ،تمامی این بانکها مغایر با دستور ریاست جمهوری ومقامات ذیربط برخورد و رفتار کردند ،واقعا برای بانکهای مملکتم که براحتی وامهای کلان میدن وبه افراد معمولی ومشکل دار حتی برخورد درستی ندارند متاسفم.

هادی
ارسال شده در : چهارشنبه 25 خرداد 1401

خیلی هم عالی اما فعلا طرف دوم ماجرا یعنی اینکه اداره نامه کسر از حقوق بده رو درست نکردن حداقل سازمان ما که نامه کسراز حقوق نمیده فعلا

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها