شنبه, 22 اردیبهشت 1403 2024,May

بلوکه کردن بخشی از تسهیلات بانکی مشتری ممنوع است

24 خرداد 1401
بلوکه کردن بخشی از تسهیلات بانکی مشتری ممنوع است

به گزارش بانک اول براساس بخشنامه بانک مرکزی در تیر ۹۹، بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتری ممنوع اعلام شد؛ اما مشاهدات میدانی از بی توجهی برخی از بانک‌ها و بلوکه کردن مقداری از تسهیلات پرداختی، خبر می‌دهد.

رئیس کل بانک مرکزی با شنیدن این موضوع گفت: بانک‌ها حق ندارند مبلغی از تسهیلات را بلوکه کنند. 

به گفته آقای صالح آبادی، هر بانکی که به قوانین ابلاغ شده بی توجهی کند و آن را رعایت نکند به هیئت انتظامی بانک مرکزی معرفی و با متخلفان برخورد خواهد شد.

اخبار مرتبط
مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
برای اینکه ثبت نام وام ودیعه مسکن، از سوی وزارت راه و شهر سازی، مورد تایید قرار گیرد و متقاضی، برای دریافت این تسهیلات، به بانک معرفی شود، علاوه بر اینکه متقاضی تسهیلات اجاره خانه باید دارای شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن لازم باشد،
صندوق بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان تسهیلات مختلفی در نظر گرفته که یکی از آنها تسهیلات پایان‌نامه‌های دانشجویی (طرح حمپاد) است. بر اساس این طرح، مشمولان می‌توانند در زمان تهیه پایان‌نامه از تسهیلات ۶ میلیون تومانی برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی ارشد و ۸ میلیون تومانی برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری استفاده کنند.
مجموع طرح‌های بانکی که به افراد اعطا می‌شود هم با یک جمع ساده به مبلغ یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان می‌رسد. پس شما می‌توانید به عنوان یک فرد عادی – به شرط داشتن ضامن معتبر و رتبه اعتباری مناسب – به طور همزمان تمام وام‌های بالا که معرفی شده‌اند را بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها