شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

از کجا بفهمیم چه کسی به حسابمان پول واریز کرده است؟

24 خرداد 1401
از کجا بفهمیم چه کسی به حسابمان پول واریز کرده است؟

به گزارش بانک اول دریافت اس ام اس و پیامک واریز بانکی همیشه شیرین است، اما به شرط آنکه بدانید واریز پول از کجا و به چه دلیلی انجام شده است. در غیر این صورت شیرینی آمدن پول به حساب‌تان با دغدغه ذهنی این‌که چه کسی و بابت چه موضوعی آن را به حساب شما ریخته، خراب می‌شود. هر چند برای همه پیش آمده که با این مساله مواجه شویم و به دنبال پیدا کردن نام واریز‌کننده پول به حساب بانکی‌مان باشیم. در بعضی مواقع هم ممکن است منتظر واریز پول از سوی اشخاص مختلف هستیم و نمیدانیم کدامیک پول را واریز کرده اند.

 پس اگر دنبال راهکاری برای فهمیدن این موضوع می‌گردید , برای اینکه بدانید پول از طریق چه کسی به حساب شما آمده، اول باید روش واریز را بررسی کنید. آیا پول واریزی از طریق اتاق پایاپای الکترونیک واریز شده، یا از کارتی شخصی به حساب شما آمده است. هر کدام از این واریز‌‌ی‌ها، روش متفاوتی برای پیدا کردن شخص واریز‌کننده دارند.

واریز از کارت شخصی

البته همیشه امکان رفتن به بانک و استعلام نام واریز‌کننده پول وجود دارد، اما اگر به دنبال فهمیدن نام واریزکننده بدون مراجعه حضوری به بانک هستید، ساده‌ترین کار همین روش است. در صورتی که وجه از طریق کارت شخصی واریز شده، می‌توانید  10 گردش حساب آخر خود را از همراه بانک یا اینترنت بانک خودتان بگیرید. شماره کارت واریز‌کننده را در همین قسمت مشاهده گردش حساب خواهید دید. بعد از گرفتن شماره کارت، کافی است وارد بخش انتقال وجه شوید و اقدام به واریز پول به همان شماره کارت کنید. در مرحله آخر واریز، نام صاحب کارت برای شما نمایش داده می‌شود. بعد از فهمیدن نام صاحب شماره کارت که همان واریز‌کننده پول به حساب شماست، واریز خود را کنسل می‌کنید و تمام.

واریز از حساب معمولی :

بعضی مواقع اگر حساب واریز کننده و دریافت کننده در یک بانک باشد (مثلا حساب هر دو طرف در بانک ملت باشد) به جای درج شماره کارت شماره حساب واریز کننده در صورت حساب دریافت کننده نمایش داده می شود . در این روش از دو طریق ثبت شماره حساب واریز کننده و نیز مراجعه و یا تماس تلفنی با شعبه خودتان می توان از نام واریز کننده وجه مطلع شوید.

واریز اتاق پایاپای الکترونیک (واریز از طریق حواله پایا و ساتنا)

اگر در پیامک واریزی بانک شما عبارت اتاق پایاپای الکترونیک آمده، یعنی از این روش برای انتقال وجه به حساب شما استفاده کرده‌اند. این روش معمولا برای واریز گروهی انجام می‌شود. پس احتمال این‌که شرکت یا سازمانی حقوق یا حق‌الزحمه به حساب شما پول واریز کرده باشد، خیلی زیاد است. البته برای فهمیدن نام شخص یا شرکت واریز‌کننده چاره‌ای جز رفتن به شعبه بانک و پرسیدن ماجرا نیست. اما تشخیص این‌که چه کسی از این طریق به حساب شما پول ریخته هم سخت نیست. معمولا یا حقوق شما از طریق اتاق پایاپای الکترونیک واریز می‌شود، یا سود سهام بورسی و چیزهایی از این قبیل که خودتان می‌توانید آن را حدس بزنید.

اخبار مرتبط
وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.
به‌طور معمول، محققان پزشکی برای اثبات چیزی انتظارها رو بالا می‌برند سپس در دستیابی به آن شکست می‌خورند. آنان اغلب به‌سرعت به این نکته اشاره می‌کنند که A منجر به B می‌شود در حالی‌که به‌راستی ثابت نکرده‌اند، فقط اینکه، ارتباط آماری قوی بین A و B وجود دارد.
قاليباف با تاكيد بر اينكه مجلس در عين اختلاف سليقه و اختلاف ديدگاه با سياست‌هاي ارزي دولت همراهي كرده است، گفت: همه اختيارهاي موجود در قانون دايمي را به رييس بانك مركزي داديم و هر چه ايشان در جلسه سران قوا بيان كردند قبول كرديم اما شرايط كنوني نشان مي‌دهد كه هم رويكرد اقتصادي و هم رويكرد مديريتي در موضوع ارز دچار اشكال است.
اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته‌ شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳) با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها