یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

سقف وام خرید مسکن برای زوجین ۴۸۰ میلیون تومان شد

24 خرداد 1401
سقف وام خرید مسکن برای زوجین ۴۸۰ میلیون تومان شد

به گزارش بانک اول آقای محمدحسن علمداری می‌گوید: در تهران سقف وام خرید مسکن به شکل انفرادی ۲۰۰ میلیون تومان و زوجین ۴۰۰ میلیون تومان است. در صورتیکه متقاضیان دارای امتیاز حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم باشند می‌توانند از سقف‌های تسهیلاتی متناسب در قالب انفرادی و زوجین و بر اساس شهر محل سکونت خود بهره‌مند شوند.

 تسهیلات خرید برای مسکن در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به شکل انفرادی ۱۶۰ میلیون تومان و زوجین ۳۲۰ میلیون تومان، انفردی سایر شهرها ۱۲۰ میلیون تومان و زوجین ۲۴۰ میلیون تومان به علاوه ۸۰ میلیون تومان جعاله پرداخت می‌شود. 

سقف تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای متقاضیان شهرهای تهران، شهرجدید پرند، اندیشه و پردیس به صورت انفرادی مبلغ ۸۰ میلیون تومان و برای زوجین مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان است که این سقف تسهیلات برای متقاضیان در مراکز استان‌ها، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و شهرهای فولادشهر، بهارستان و صدرا ۶۰ میلیون تومان (درقالب انفرادی) و ۱۲۰ میلیون تومان در قالب زوجین است.

سقف تسهیلات صندوق یکم در سایر مناطق شهری برای انفرادی۴۰ میلیون تومان و زوجین۸۰ میلیون تومان تعیین شده است، نرخ سود تسهیلات صندوق یکم برای متقاضیان در مناطق بافت فرسوده شهری ۶ درصد و در خارج مناطق بافت فرسوده شهری ۸ درصد است.  نامبردگان می‌توانند در صورت تمایل تا سقف تسهیلات اعلامی به شرح بالا از محل اوراق ممتاز بهره‌مند شوند که در آن صورت نرخ سود تسهیلات از محل اوراق ممتاز برای استفاده در مناطق بافت فرسوده شهری ۱۶ درصد و خارج از مناطق بافت فرسوده شهری ۱۷.۵ درصد است./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
نرخ سود این وام برای مستأجران عادی بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار محاسبه می‌شود و برای خانوارهای مشمول تسهیلات قانون جوانی جمعیت به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد ۴ درصد پرداخت خواهد شد. نکته قابل‌توجه اینکه بعد از افزایش نرخ سود بانکی از ۱۸ به ۲۳ درصد در شورای پول و اعتبار، مقرر شد نرخ سود تسهیلات حوزه مسکن همان ۱۸ درصد باقی بماند اما در مورد وام ودیعه همچنان فصل الخطابی برای نرخ سود ابلاغ نشده و همین مسئله، بازی نرخ سود را نیز به موانع پرداخت وام ودیعه اضافه کرده است.
وام طرح نیکان موسسه مالی و اعتباری ملل، یک وام قرض الحسنه با کارمزد بسیار پایین است. مبلغ وام برای افراد حقیقی و حقوقی باهم متفاوت است.
دستورالعمل‌های پرداخت وام بانکی ۲۳درصدی و مضاربه‌ای به‌گونه‌ای است که عامه مردم در زمان نیاز، شانس کمی برای دریافت وام بانکی دارند و همین مسئله، احتمال سوق پیدا کردن آنها به بازار ربا را افزایش می‌دهد.
بر اساس آمارهای بانک مرکزی، کل تسهیلات پرداختی بانک‌ها بابت مسکن طی ۱۱ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ منتشر شده است. مشاهده می‌شود در بازه مورد بررسی مجموعا حدود ۲۸۵ همت اعتبار توسط ۲۶ بانک و موسسه اعتباری به پرداخت رسیده است. از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا بهمن ماه مجموعا ۲۸۵ همت تسهیلات مسکن تخصیص داده شده که بیش از ۱۰۲ همت آن بر دوش بانک مسکن و ۶۶ همت به عهده بانک ملی بوده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها