یکشنبه, 23 اردیبهشت 1403 2024,May

مواظب کلاهبرداری شاپرکی باشید

24 خرداد 1401
مواظب کلاهبرداری شاپرکی باشید

به گزارش بانک اول سرهنگ رامین پاشایی در این باره اظهار کرد: بر اساس رصدهای صورت گرفته در پلیس فتا و گزارش های دریافتی از سوی هموطنان گرامی مشخص شد این بار مجرمان سایبری با طراحی پلت فرم مجرمانه در قالب ارسال پیامک با"سوء استفاده از نام و اعتبار سامانه شاپرک بانک مرکزی "مبنی بر ثبت  کارت های بانکی هموطنان در سامانه امنیت شاپرک  مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج شده در پیامک و نصب اپلیکیشن جعلی با نام شاپرک و ثبت کارت بانکی در اپلیکیشن  مذکور و ارسال اخطار دروغین غیر فعال شدن کارت بانکی  در صورت عدم مراجعه به لینک ارسال شده مترصد کلاهبرداری از هموطنان می باشند.

این مقام انتظامی در تشریح شگرد این کلاهبرداران بیان داشت : ترفند این مجرمان سایبری دقیقا شبیه ترفند ابلاغیه های قضایی سامانه ثنا و سامانه پرداخت سود سهام عدالت بوده و با توجه به آگاهی بخشی هموطنان نسبت به شیوه های کلاهبرداری قبلی  این بار افراد کلاهبردار در اقدامی جدید به سراغ سامانه شاپرک بانک مرکزی رفته اند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ، وی ادامه داد : عموم مردم می بایست ضمن حفظ هوشیاری مراقب شگرد این افراد کلاهبردار باشند و همواره این آگاهی وجود داشته باشند که تمامی ابلاغیات و اطلاع رسانی در خصوص بهره مندی از خدمات دولتی از طریق شماره تلفن های پوششی صورت خواهد گرفت و هیچ سازمان و نهاد دولتی از طریق شماره تلفن های شخصی با اپراتورهای مختلف تلفن همراه برای برقراری ارتباط با کاربران خود اقدام نخواهد کرد .

اخبار مرتبط
در این مرحله ۶۳ نفر در پانزده دستگاه اجرایی استان جذب خواهند شد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به درگاه الکترونیکی به نشانی hrtc.ir برای حضور در آزمون ثبت نام کنند.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران مالک جزیره بوموسی است، گفت: سازمان ملی زمین و مسکن حدود ۹۰۰ هکتار زمین در این جزیره دارد.
به طور کلی بازار‌های اقتصادی در همه‌ی کشورها به دو بخش مولد و غیرمولد طبقه بندی می‌شوند. علاقه دولتمردان هدایت سرمایه گذاری مردم از بخش غیر مولد به بخش مولد است. منظور از مولد همان بخش مرتبط با تولید و منظور از بخش غیر مولد هم مربوط به سوداگرانی است که دارایی‌های ارزشمندی مانند مسکن و طلا، خودرو، ارز، سهام را با قیمت کمتر خرید و با قیمت بیشتر می‌فروشند. هدف مالیات بر عایدی سرمایه نیز شناسایی همین اختلاف قیمت‌ها بین خرید و فروش و کسب سود است.
نرخ فروش این ارز برابر با نرخ فروش اسکناس مرکز مبادله ارز و طلای ایران است که با کارمزد پنج درصد معادل ریالی پرداخت می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها