دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

معافیت مالیاتی کارگاه های دارای ۵ کارگر ابقاء شد

24 خرداد 1401
معافیت مالیاتی کارگاه های دارای ۵ کارگر ابقاء شد

به گزارش بانک اول نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (چهارشنبه) مجلس در بررسی بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی جزء۱ بند «و» تبصره ۱۷ و بند الحاقی ۹ آن را تصویب کردند.

جزء۱ بند «و» تبصره ۱۷ می گوید: کارگاه‌های مشمول قانون «معافیت از پرداخت سهم بیمه کارفرمایانی که حداکثر پنج نفر کارگر دارند مصوب 1361 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن» که5سال و کمتر از آن مشمول معافیت مذکور بوده‌اند کماکان مشمول معافیت بیست درصدی (20%) مندرج در قانون مذکور خواهند بود و برای سنوات بیش از پنج سال، سه درصد (3%) از معافیت بیمه‌ای فوق در سال 1401 کسر می‌گردد.

بند الحاقی ۹ نیز می گوید: در اجرای بند (1) ماده (38) قانون مالیات بر ارزش افزوده درآمد حاصل از یک درصد (1%) ارزش افزوده به عنوان مالیات سلامت همزمان با دریافت توسط سازمان امور مالیاتی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌گردد.

پیش از این تبصره ۱۶ درباره تسهیلات تکلیفی به کمیسیون تلفیق ارجاع شده بود لذا مجلس وارد آن نشد تا گزارش جدید کمیسیون تلفیق ارائه شود./ایسنا

اخبار مرتبط
رییس سازمان امور مالیاتی با انتشار اصلاحیه ماده (۲) آیین نامه اجرایی موضوع ماده ۹۵ قانون مالیات های مستقیم، از افزایش دو برابری نصاب گروه بندی صاحبان مشاغل خبر داد.
بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.
درک این عادت‌ها اهمیت سواد مالی را روشن می‌کند و بینش‌های ارزشمندی را به هر کسی که به دنبال بهبود رفاه اقتصادی خود است ارائه می‌دهد.
كشورهای جديدی مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه ۱۵۰ سال پيش وضعيت قابل توجهی نداشتند، اكنون كشورهایی توسعه‌يافته و ثروتمند هستند. تفاوت در رفتارهایی است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است. وقتی كه رفتارهای مردم كشورهای پيشرفته و ثروتمند را تحليل می‌كنيم، متوجه می‌شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگی خود پيروی می‌كنند:

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها