پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

اعلام نرخ جدید طرح ترافیک در سال 1401

24 خرداد 1401
اعلام نرخ جدید طرح ترافیک در سال 1401

به گزارش بانک اول طبق مصوبه شورای شهر تهران، نرخ طرح ترافیک در سال 1401 حدود 25 درصد افزایش پیدا کرده و به مبلغ پایه 43,800 تومان خواهد رسید. البته وضعیت معاینه فنی خودرو نیز در تعیین هزینه نهایی نقش دارد.

طرح ترافیک از ساعت 7:30 صبح آغاز شده و تا ساعت 5 بعد از ظهر ادامه می‌یابد. با توجه به وضعیت کرونا در کشور، یک خروج رایگان نیز بعد از ساعت 14:30 برای رانندگان لحاظ شده است.

همان‌طور که قبلا گفته شد، قیمت طرح ترافیک وابسته به نوع معاینه فنی و ساعت رفت و آمد است. ماشین‌های دارای معاینه فنی برتر از تخفیف 30 درصدی برخوردار هستند. بنابراین کمترین هزینه، یعنی 32 هزار تومان مربوط به رانندگانی می‌شود که در ساعات غیر پیک با معاینه فنی برتر تردد می‌کنند. حال‌آنکه بیشترین هزینه به رانندگان خودروهایی تحمیل خواهد شد که در ساعات اوج ترافیک رفت و آمد می‌کنند و فاقد معاینه فنی برتر هستند.

اخبار مرتبط
در این آئین‌نامه تعداد گواهی اسقاط حاصل از اسقاط خودروهای فرسوده، افزایش یافته تا بدین ترتیب انگیزه مالکان این دسته از خودروها، برای اسقاط خودرو و جایگزین کردن آن با خودروهای نو افزایش پیدا کند.
سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی در حالی این روزها به نوعی تعلیق شده و طرح فروش خاصی در آن اجرا نمی‌شود که این موضوع ابهاماتی را درباره سرنوشت سهمیه «خودروهای مادران و خودروهای فرسوده» ایجاد کرده است.
طبق آخرین شنیده‌ها واریز هدیه روز معلم از دقایقی پیش آغاز شده است. همچنین وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به حوصله نیاز است تا فوق العاده ویژه را برای گروهی از معلمان جا بیندازیم گفته است: البته در داخل وزارت آموزش و پرورش تا ۱۰۰ درصد فوق‌العاده ویژه هم داریم به عنوان مثال کارکنان حقوقی و آی تی که معلم نیستند؛ البته آنها هم حاضرند این حقوق را بدهند و رتبه‌بندی را بگیرند.
از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، عرضه این خودروها و خودروهای برقی آغاز می شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها