شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

آشنایی با انواع وام های بانک خاورمیانه

24 خرداد 1401
آشنایی با انواع وام های بانک خاورمیانه

به گزارش بانک اول بانک خاورمیانه نیز همانند سایر بانک‌های فعال در کشور، علاوه بر ارائه تسهیلات عمومی به فعالان اقتصادی، تسهیلات دیگری را نیز برای عموم مشتریان خود فراهم کرده و ارائه می‌کند.

بانک خاورمیانه بخشی از تسهیلات خود را در قالب تامین مالی کوتاه مدت ارائه می‌کند، که این تسهیلات به شرح زیر است:

تامین مالی خرید مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات واحدهای تولیدی و صنعتی

بانک خاورمیانه، در این راستا از طریق کمک به تهیه وسایل تولید، ماشین‌آلات و تاسیسات به رفع نیاز سرمایه‌ای واحدهای تولیدی، کشاورزی، صنعتی و معدنی کمک می‌کند.

تسهیلات از محل وجوه اداره شده

بانک خاورمیانه از محل وجوهی که صاحبان وجه در این بانک به ودیعه سپرده‌اند، به منظور مصارف معین، تسهیلات اعطا می‌کند.

تامین مالی سرمایه در گردش

بانک خاورمیانه در راستای تامین سرمایه در گردش واحدهای اقتصادی از جمله بازرگانی، خدماتی و تولیدی و با توجه به چرخه نقدینگی، تسهیلات کوتاه مدت و حداکثر یک‌ساله به آن‌ها اعطا می‌کند.

تامین مالی ریال برای واردات

بانک خاورمیانه به واحدهای اقتصادی مانند واحدهای تولیدی و بازرگانی که نیازمند واردات در چرخه تامین خود هستند، تسهیلات ریالی کوتاه مدت اعطا و بخشی از منابع مالی مورد نیاز آن‌ها را تامین می‌کند.

تامین مالی بلند مدت بانک خاورمیانه

بانک خاورمیانه همچنین دسته‌ای دیگر از تسهیلات خود را در قالب تامین مالی بلند مدت به مشتریان خود اعطا می‌کند که این تسهیلات نیز به شرح زیر است:

تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی ارزی و ریالی

بانک خاورمیانه در راستای تامین مالی هزینه‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های بخش خصوصی، تعاونی و موسسات عمومی غیر دولتی، از محل منابع صندوق توسعه ملی و در چارچوب قراردادهای عاملیت و سپرده‌گذاری، تسهیلات ارزی و ریالی اعطا می‌کند.

تسهیلات ارزی ارائه شده از سوی این بانک تنها به اشخاص و طرح‌های مشخص شده از سوی بانک اعطا می‌گردد، ضمن این‌که نرخ سود تسهیلات ارزی برای بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی 6 درصد در سال و در سایر بخش‌ها 3.5 درصد در سال است.

همچنین مدت لازم برای دوره اجرا تا بهره‌برداری آزمایشی از طرح‌ها‌ حداکثر 3 سال، دوره تنفس حداکثر شش ماه و دوره بازپرداخت تسهیلات اعطایی حداکثر پنج سال بوده و مجموع این موارد نباید از 8 سال بیشتر شود.

تسهیلات ریالی ارائه شده از سوی بانک خاورمیانه به طرح‌های مجاز از طرف این بانک در زمینه صنعت و معدن، گردشگری، آب و کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی تعلق می‌گیرد. در این مورد نیز نرخ سود تسهیلات در بخش‌های آب و کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری 14 درصد، در بخش صنعت و معدن 16 درصد و برای صادرکنندگان کالاهای صنعتی و کشاورزی 11 درصد است.

مدت‌های لازم برای دوره اجرا تا بهره برداری، دوره تنفس و مجموع این موارد مانند، تسهیلات ارزی است.

اخبار مرتبط
افراد متقاضی واجد شرایط دریافت وام فرزند آوری، می توانند برای متولدین مورخ اول فروردین ماه سال هزار و چهارصد به بعد، و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، برای ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند، اقدام نمایند. لازم به ذکر است به هر فرزند، تنها یکبار تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به پدر تعلق خواهد گرفت. همچنین والدین می توانند نسبت به دریافت زمین و مسکن پس از تولد فرزند سوم مراحل و فرم ثبت نام در سامانه مربوطه را تکمیل نمایند.
واریز وام ضروری ۳۰ میلیونی به حساب‌های بیش از ۳۲ هزار بازنشسته در سراسر کشور، عصر دیروز و امروز انجام شد. این خبر مسرت بخش در حالی منتشر می‌شود که با هماهنگی‌های انجام شده بین صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل، واریز وام‌های نوبت هفتم از عصر دیروز آغاز شده است.
درحال‌حاضر بانک‌های ملی، صادرات، سپه، ملت، مسکن، کشاورزی، پست بانک و رفاه کارگران به عنوان بانک‌های عامل پرداخت وام خود اشتغالی به متقاضیان معرفی شده است.
کسانی‌که برای وام خود اشتغالی اقدام می‌کنند، کسانی هستند که می‌خواهند برای خودشان کسب و کاری راه بیندازند. کارمزد این وام مثل بقیه وام‌های قرض‌الحسنه دیگر چهاردرصد است و طبقه ابلاغیه بانک مرکزی، فقط به مشاغلی پرداخت می‌شود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را تایید کرده باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها