شنبه, 15 اردیبهشت 1403 2024,May

وام 600 میلیون تومانی با سود 4 درصد برای این افراد

24 خرداد 1401
وام 600 میلیون تومانی  با سود 4 درصد برای این افراد

به گزارش بانک اول مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به وام ۶۰۰ میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم، گفت: سود ۳۰۰ میلیون از این وام ۱۱ درصد است.

خلیل محبت‌خواه اظهار کرد: سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران 450 میلیون تومان و در شهرهای استان 300 میلیون است، اما این تسهیلات در شهرری و محدوده بافت فرسوده اطراف حرم شاه‌عبدالعظیم حسنی (ع) به 600 میلیون تومان رسیده است.

او  بیان کرد: مالکان مسکن می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت بازآفرینی شهری مراجعه کنند و با وارد کردن کدپستی منزل مسکونی خود از واقع شدن آن در بافت استعلام کرده و برای دریافت تسهیلات تا سقف 600 میلیون تومان اقدام کنند.

وی با تاکید بر این‌که دریافت این تسهیلات نیاز به سپرده‌گذاری ندارد، افزود: مالکان علاوه بر تسهیلات فوق می‌توانند از سایر مزایای ساخت مسکن در بافت فرسوده شامل انشعابات رایگان، آب، برق، گاز و تخفیفات نوسازی شهرداری‌ها نیز استفاده کنند.

به گفته وی، این وام به مالکان و انبوه‌سازانی تعلق می‌گیرد که در محدوده بافت فرسوده، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت تاریخی اقدام به ساخت‌وساز کرده و پروانه ساخت را از شهرداری دریافت کرده باشند علاوه بر این پروژه نیز می‌بایست 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی تهران تصریح کرد: 150 میلیون از این وام با سود صفر درصد، 150 میلیون تومان با سود 9 درصد و باقیمانده وام برای متقاضیان با سود 11 درصد محاسبه می‌شود. اگر متقاضیان زیر پوشش نهادهای حمایتی باشند سود این تسهیلات 4 درصد محاسبه خواهد شد.

محبت‌خواه به انبوه سازان توصیه کرد تا از این فرصت و وام‌های کم بهره به نحو احسن استفاده کنند.

 

اخبار مرتبط
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها