ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

ارز4200 تومانی چه زمانی حذف می شود؟

24 خرداد 1401
ارز4200 تومانی چه زمانی حذف می شود؟

به گزارش بانک اول سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دولت از چه زمانی اقدام به حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خواهد کرد، گفت: بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۱ اختیار حذف و یا عدم حذف ارز ترجیحی برعهده دولت قرار داده شده است و از سوی دیگر حجم ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور به میزانی نیست که بتوان تا پایان سال از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: بنابراین هر زمان شرایط و فضای اقتصادی کشور مساعد باشد، می‌توان به تدریج این موضوع را عملیاتی کرد و در حال حاضر برای حذف ارز ترجیحی زمان و تاریخ مشخصی را نمی‌توان تعیین کرد.

میرکاظمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا با توجه به اینکه هنوز ارز ترجیحی حذف نشده است، شاهد افزایش قیمت کالاها بویژه در مورد گوشت قرمز و مرغ در کشور هستیم، اظهار کرد: قیمت‌ها روی نرخ گوشت قرمز و مرغ تغییری نکرده است، برخی هزینه‌ها و قیمت تمام شده مواد غذایی به نرخ مواد اولیه بستگی ندارد و عوامل دیگری نیز در این میان مؤثر هستند و برای این تأثیرات باید یارانه پرداخت شود و یا اجازه داد، قیمت‌ها اصلاح شود.

مهر

اخبار مرتبط
بر اساس ابلاغیه پیشین بانک مرکزی، کلیه شهروندان ایرانی بر اساس قوانین مصوب بانک مرکزی می‌توانند با کارت ملی به خرید دلار (یا یورو) اقدام کنند. هر شخص متقاضی می‌تواند در هر سال به ازای کد ملی خود، تا سقف دو هزار یورو و معادل آن را به دلار دریافت کند.
این کارشناس اقتصادی در پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا طبق مصوبه مجلس طلا فروشان مشمول مالیات بر عایدی سرمایه می شوند، گفت: یکی از دغدغه‌های طلافروشی ها این است که خرید و فروش آنها مشمول مالیات جدیدی نشود. مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی اشخاص تجاری صاحبان مشاغل بابت فروش طلا مشمول مالیات عملکرد می‌شوند، لذا مشمول مالیات بر عایدی سرمایه نمی شود.
به عقیده تحلیل‌گران فنی بازار ارز و سکه به سقف مقاومتی رسیده که اگر بالای آن یک روز تثبیت بدهد، می‌تواند به معنای خروج از روند نزولی بازار باشد. مقاومت آبشده در حوالی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. امروز جناح افزایشی بازار برای تثبیت سکه در مرز ۴۲ میلیون تومان تلاش خواهد کرد.
بازار امروز شاهد روند کاهشی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها