شنبه, 29 اردیبهشت 1403 2024,May

اعلام تعرفه‌ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱/ دیگر حتی نمی توان به پزشک عمومی مراجعه کرد!

24 خرداد 1401
 اعلام تعرفه‌ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱/ دیگر حتی نمی توان به پزشک عمومی مراجعه کرد!

به گزارش بانک اول تعرفه‌های ویزیت پزشکان مختلف از عمومی تا فوق تخصص در سال ۱۴۰۱ هنوز نهایی نشده و بلاتکلیف است اما خبرها حاکی از افزایش ۲۸ تا ۳۰ درصدی تعرفه‌ها است که از یک طرف به جیب مردم فشار وارد می‌کند و نظام سلامت کشور را به خطر می‌اندازد و از طرف دیگر اگر افزایش نیابد، به ضرر پزشکان تمام می‌شود.

در این میان عده‌ای اصرار به کاهش نرخ تعرفه های پزشکی دارند که منجر به مخالفت پزشکان و سازمان نظام پزشکی شده است. سیدمؤید علویان، رئیس نظام پزشکی تهران دیروز در مخالفت با کاهش تعرفه‌ها گفت: «مردم توان پرداخت ندارند و لذا خدمات را باید ارزان دریافت کنند و این ارزانی باید از جیب پزشکان محقق شود! چراکه بیمه‌ها حاضر نیستند بهره‌وری خود را افزایش دهند. مگر می‌شود؟ یک ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته و هنوز موضوع تعرفه‌های پزشکی سال جدید بلاتکلیف باقی مانده است‌. مسئولان می‌گویند مردم پول ندارند، بیمه‌ها هم می‌گویند پول نداریم و در شرایطی که تورم ۵۰ درصدی بر کشور حاکم است، ارائه خدمات با کیفیت با تعرفه‌های فعلی نه در بخش دولتی و نه در بخش خصوصی امکان پذیر نیست. پس راه حل چیست؟»

در زیر می‌توانید تعرفه‌های پیشنهادیِ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ را ببینید. نرخ ویزیت پزشک عمومی ۱۸۴ هزار تومان و ویزیت پزشک فوق تخصص، کمی کمتر از ۳۰۰ هزار تومان.

تعرفه‌های عجیب و نجومی ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱

 

اخبار مرتبط
زندگی گاهی اوقات می تواند خیلی سخت شود و ما را درهم بشکند. در چنین شرایطی باید ریتم تند زندگی را کمی آهسته کنیم و به یافتن تعادل و انتخاب‌های آگاهانه روی بیاوریم.پیروی از ۸ اصل در زندگی می‌تواند در مواقعی که به نظر می‌رسد دنیا خیلی سریع می‌چرخد کمک کند.
پایه سنوات تجمیعی چیست و شامل چه کارگرانی می شود؟خوشوقتی گفت: شاید جالب باشد، کارگری که از سال 1391 استخدام شده و همچنان در یک کارگاه مشغول به کار است، پایه سنوات تجمیعی او امسال ماهانه 2 میلیون و 700 هزار تومان می شود. بنابراین کارگری که حداقل دستمزد (7 میلیون و 100 هزار تومان) دارد و از سال 91 تا کنون در یک کارگاه است، باید یک حداقل دستمزد بعلاوه پایه سنوات تجمیعی 2 میلیون و 700 هزار تومان و یک پایه سنوات 210 هزار تومان برای امسال دریافت کند.
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها