دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

نرخ مالیات سالانه انواع خودرو اعلام شد

24 خرداد 1401
نرخ مالیات سالانه انواع خودرو اعلام شد

به گزارش بانک اول جهانگیر رحیمی، درباره آخرین وضعیت اخذ مالیات از خودروهای لوکس اظهار کرد: تاکنون صاحبان خودروهای لوکس شناسایی شده در سال گذشته حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده‌اند. از آنجا که مالیات خودروهای لوکس برای سال جاری نیز تعیین شده است، اطلاعات سال ۱۴۰۱ مالک قرار می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه خودروهای لوکس برای ابتدای امسال احصا شده‌اند و ناجا باید اطلاعات آن‌ها را به سازمان امور مالیاتی بدهد، گفت: با دریافت اطلاعات خودروهای لوکس مربوط به سال جاری، ممکن است که خودروهای مشمول در سال ۱۴۰۰، امسال مشمول این مالیات نشوند. 

مدیر کل طراحی و تحلیل فرآیندهای مالیاتی افزود: امسال برای اخذ مالیات از خودروهای لوکس، مجموع ارزش ملاک نیست و همه خودروهای بالای یک میلیارد تومان مشمول مالیات خواهد بود. ممکن است که فردی ۱۰ تا خودروی بالای یک میلیارد تومان داشته باشد، ارزش تمام این خودروها جمع می‌شود و به فرد مشمول مالیات اعلام خواهد شد. 

طبق این گزارش، در قانون بودجه سال گذشته، مالکان انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین که در ابتدای سال ۱۴۰۰ مالک خودروی مزبور بوده‌اند، به شرح زیر مشمول مالیات شدند: 
۱) اشخاص حقوقی غیردولتی به ازای هر خودروی با ارزش روز بالاتر از یک میلیارد تومان.
۲) اشخاص حقیقی که مجموع ارزش خودروهای خود و فرزندان کمتر از ۱۸ سال تحت تکفل خود بالای یک میلیارد تومان باشد.  

در این بین، نرخ مالیات سالانه مجموع ارزش روز انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین به شرح زیر است: 

۱_ تا مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان نسبت به مازاد یک میلیارد تومان معادل یک درصد 


۲- تا مبلغ سه میلیارد تومان نسبت به مازاد ۱.۵ میلیارد تومان معادل دو درصد 


۳- تا مبلغ ۴.۵ میلیارد نسبت به مازاد سه میلیارد تومان معادل سه درصد 


۴- نسبت به مازاد ۴.۵ میلیارد معادل چهار درصد

ایسنا

اخبار مرتبط
هیات وزیران مصوبه مجاز بودن وزارت صمت نسبت به ثبت سفارش ۲۰۰۰ اتوبوس برون شهری با عمر کمتر از ۵ سال و با تخفیف ۵۰ درصدی در سود بازرگانی را ابلاغ کرد.
سازمان حمایت اعلام کرد: براساس تبصره ۲ ماده ۴ «عرضه کننده حق واگذاری یا استفاده از خودروی مسترد شده را پیش از رفع عیب ندارد خودروی مزبور پس از رفع عیب و نقص قبلی و با اعلام صریح عیوب مزبور در اسناد واگذاری مجاز می باشد.»
هونگچی E-QM5 با توان پیمایش 431 کیلومتر بیشترین بازدهی را در میان رقبای خود دارد. فضای مسافر و راننده و سرنشینان این خودرو بی‌نظیر بوده و بر اساس اطلاعات موجود، هونگچی E-QM5 پرفروش‌ترین خودرو برقی در میان محصولات وارداتی به ایران در کشور سازنده خود بوده است.
پیکاپ تی۸ به سه روش اقساط و با قیمت مصوب ۱ میلیارد و 697 میلیون تومان عرضه می‌شود. در روش اول با اقساط ۱۸ ماهه، نخست مبلغ 997,000,000 تومان به عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌شود. تسویه‌حساب به وسیله 6 فقره چک با فاصله سه‌ماهه هر یک به مبلغ 129,201,900 تومان صورت می‌گیرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها