جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

وام فرزندآوری به چه شهرهایی تعلق می‌گیرد؟

24 خرداد 1401
 وام فرزندآوری به چه شهرهایی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش بانک اول بر اساس مصوبه مجلس، در سال جدید به خانواده‌ها وام فرزندآوری ۲۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد. وام فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم، ۴۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۶۰ و فرزند چهارم و پنجم ۸۰ و ۱۰۰ میلیون تومان است.

اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این وام فرزندآوری تنها به خانواده‌هایی تعلق می‌‌گیرد که نرخ باروری شهر محل تولد پدر و فرزند زیر ۲٫۵ باشد.

یعنی میزان باروری و زاد و ولد در شهر محل تولد پدر و فرزند کم باشد. دلیل این مساله این است که مهم‌ترین دلیل پرداخت وام فرزندآوری، تشویق زاد و ولد است. چراکه این وام بخشی از قانون جوانی جمعیت است که سال گذشته تصویب شد.

 

وام فرزندآوری به چه شهرهایی تعلق می‌‌گیرد؟

هنوز لیست شهرها و استان‌هایی که وام فرزندآوری به آنها تعلق می‌‌گیرد مشخص نشده است. اما مرکز آمار ایران نرخ باروری استان‌های مختلف در سال ۹۹ را منتشر کرده است. بر این اساس نرخ باروری استان‌های مازندران، گیلان، البرز، سمنان و تهران از همه استان‌ها کمتر است.

اما نرخ باروری در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خورستان، یزد و خراسان شمالی از همه بیشتر است.

اما هنوز نرخ باروری همه شهرها به تفکیک اعلام نشده است. بر این اساس با مراجعه به سامانه ثبت‌نام وام فرزندآوری مشخص می‌شود که آیا وام فرزندآوری به فرد متقاضی تعلق می‌‌گیرد یا نه.

نرخ باروری استان‌های مختلف در سال ۹۹

اخبار مرتبط
مبلغ وام فرزندان بازنشستگان کشوری ۳۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. کارمزد این وام ۴ درصد و مدت بازپرداخت آن ۳۶ ماهه می‌باشد. توجه داشته باشید که این وام به حساب بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده است واریز می‌گردد.
وام نیک‌وام طرح تسهیلاتی جدید بانک ملت است که به‌تازگی توسط این بانک ارائه می‌شود. این وام قرض الحسنه است و حداقل و حداکثر سقف آن به‌ترتیب 30 و 300 میلیون تومان است و 36 ماه نیز بازپرداخت دارد.
وام ودیعه مسکن برای ساکنان شهر‌ها به غیر از کلان‌شهر‌ها، ۱۰۰ میلیون تومان است. مبلغ هر قسط برای مستاجران این شهرها، با سود 18درصدی، ماهی حدود دو میلیون و ۵۳۹ هزار تومان است.
وام قرض الحسنه بانک رسالت با کارمزد ۲درصدی تا سقف ۳۰۰میلیون تومان با افتتاح حساب قرض‌الحسنه و خواب سپرده‌ی حداقل ۳ماه و حداکثر ۶ماه قابل دریافت است.وام با کارمزد بانک رسالت حداکثر بازپرداخت ۶۰ماهه (برای سقف ۳۰۰میلیون تومان) دارد و به‌طور کلی مدت زمان بازپرداخت اقساط این وام به خواب سپرده‌ بستگی دارد؛ یعنی هرچه خواب سپرده‌ی شما بیشتر باشد، بازپرداخت اقساط افزایش می‌یابد. به عنوان مثال در قبال هر ماه اضافه‌تر خواب سپرده، ۲ماه به بازپرداخت اقساط اضافه می‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها