پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

خردادماه، موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

24 خرداد 1401
خردادماه، موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

به گزارش بانک اول عزیزاله عباس‌پور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه خردادماه موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل است، گفت: مودیان مالیاتی برای ارسال اظهارنامه، باید در نظام مالیاتی ثبت‌نام داشته باشند.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه انجام تمام فرایندهای مالیاتی و ارائه اظهارنامه منوط به ثبت‌نام الکترونیکی در نظام مالیاتی است، توصیه می‌شود مودیان در اسرع وقت با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی به آدرس my.tax.gov.ir نسبت به تکمیل و رفع نقص ثبت‌نام الکترونیکی خود اقدام کنند.

عباس پور با اشاره به اینکه برخورداری از هر نوع معافیت‌ نرخ صفر و مشوق مالیاتی، منوط به ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی است، خاطرنشان کرد: فعالان اقتصادی به منظور بهره‌مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و یا هرگونه معافیت دیگر، باید اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر ارائه کنند.

او با اشاره به اینکه مودیان می‌توانند با ارائه اظهارنامه شفاف از فرصت پذیرش خوداظهاری مالیاتی برخوردار شوند، افزود: سازمان امور مالیاتی کشور در نظر دارد مفاد تبصره ماده ۱۰۰قانون مالیات‌های مستقیم را از حیث تعیین مالیات مقطوع با رویکردی جدید و براساس اطلاعات و دیتاهای واصله از جمله اطلاعات خرید و فروش، اطلاعات حساب‌های بانکی (POS) و سایر اطلاعات موجود در پایگاه‌های سازمان اجرا کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب محرومیت از کلیه معافیت‏‌های مالیاتی و جریمه ۳۰درصدی غیرقابل بخشش و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود./خبرانلاین

اخبار مرتبط
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.
چپ دست بودن تفاوت های زیادی را در زندگی این افراد که چیزی حدود ۱۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند ، به وجود می آورد و امری اکتسابی و انتخابی نیست. خصوصیات منفی و مثبت فراوانی را به چپ دست ها اختصاص می دهند و بسیاری آنها را باهوش تر از بقیه می دانند.
برای دانستن سقف انتقال وجه اینترنتی (خرید اینترنتی) باید بدانید انتقال وجه در آن از دو طریق انجام می‌شود؛ رمز دوم پویا و دستگاه‌ رمز ‌ساز (که به آن توکن می‌گویند). سقف خرید از طریق رمز دوم پویا در سال 1403، 200 میلیون تومان و دستگاه توکن ۳۰۰ میلیون تومان (امکان افزایش تا 500 میلیون تومان) است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها