جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

ساعت کار ادارات و بانک ها روز دوشنبه 16 خرداد

24 خرداد 1401
ساعت کار ادارات و بانک ها روز دوشنبه 16 خرداد

به گزارش بانک اول بسیاری از شهروندان و البته کارکنان دولت در حالی وارد تعطیلات نیمه خرداد شدند که رسانه‌های رسمی به نقل از وزیر نیرو اعلام کردند: ساعت کاری سازمان‌های دولتی به صبح زود منتقل می‌شود و این نهادها زودتر نیز تعطیل می‌شوند. این اقدام موجب کاهش مصرف برق در بخش اداری در ساعات اوج مصرف می‌شود. با توجه به اینکه 16 خرداد اولین روز کاری پس از حدود 4 روز تعطیلات است، این سئوال در ذهن بعضی کاربران ایجاد شده که آیا این تغییر ساعت‌ها از دوشنبه اعمال می‌شود؟

این در حالی است که وزیر نیرو در گفتگوی خود با رسانه‌ها اعلام کرده است در راستای مدیریت مصرف برق در بخش اداری، ساعت شروع کار ادارات در تیر ماه و مرداد ماه تغییر می‌کند. بنابراین ساعت کاری اداره‌ها و سازمان‌های دولتی در روز دوشنبه 16 خرداد، شبیه روزهای قبل از تعطیلات خواهد بود.

دولت سعی دارد با این تغییر ساعت کاری، مصرف برق در اداره‌های دولتی را 30 تا 60 درصد کاهش دهد.

اخبار مرتبط
اگر شورای نگهبان با مصوبه مجلس موافقت کند، روزهای غیرکاری هفته در کل کشور مثل شرایط فعلی تهران به دور روز افزایش پیدا می‌کند؛ خانوارها وقت بیشتری برای دورهم بودن دارند، آرزومندان خواب در صبح روز جمعه به مراد دلشان می‌رسند و از این به بعد احتمالاً آرزوی خواب در صبح روز یکشنبه را خواهند داشت! فعالان اقتصادی نیز با افزایش مطابقت تعطیلات هفتگی کشور با جهان می‌توانند بیشتر و بهتر به تجارت و امور اقتصادی بپردازند.
در سال‌جاری دریافت لاستیک دولتی با کمی تغییرات همراه بوده و برای دریافت این محصول باید مدارکی مانند برگ سبزخودرو، کارت ماشین و کارت ملی صاحب خودرو را داشته باشیم و به نشانی اینترنتی kala.ntsw.ir مراجعه کنیم.
به نظر می‌رسد که تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در اقتصاد بی‌تاثیر نبود. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته در ایام کرونا ثابت شد که خیلی از شاخ و برگ‌های دولت زیادی است و می‌توان خیلی از کارها را به راحتی پیش برد. رشیدی‌کوچی در خصوص اینکه چه کسانی مخالف تعطیلی شنبه‌ها بودند، گفت: آن طیفی که خیلی تلاش می‌کردند تا شنبه تعطیل نشود، برخی از دوستان جبهه پایداری بودند و همچنین عزیزانی که نگاهشان به دولت خیلی نزدیک است. به نظر می‌رسید که نگاه دولت تعطیلی پنج‌شنبه بود.
در لایحه جدید دولت، تبصره ۱ ماده ۷ قانون کار به این شکل اصلاح شده که در کلیه مشاغل – چه مستمر و چه غیرمستمر- حداکثر مدت قرارداد موقت ۵ سال است و بعد از ۵ سال اگر کارگر همچنان در آن شغل که فرقی نمی‌کند مستمر باشد یا غیرمستمر، اشتغال داشته باشد، قرارداد او به قرارداد کار دائم تبدیل می‌شود. طبیعی‌ست که بازهم اگر کارگاه تعطیل شود یا کار خاتمه یابد، قرارداد قابل خاتمه یافتن است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها