جمعه, 14 اردیبهشت 1403 2024,May

پیش بینی رئیس کل بانک مرکزی از آینده بازار ارز

30 مرداد 1401
پیش بینی رئیس کل بانک مرکزی از آینده بازار ارز

به گزارش بانک اول علی صالح آبادی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه تجاری کشور گفت: در سامانه نیما حواله جات را به خوبی پوشش می‌دهیم البته صرافان و فعالان بازار انتظار داشتند که ما امکان انجام معاملات توافقی را فراهم کنیم و طی توافقی که با صادرکنندگان و با صرافان و کانون صرافان انجام شد از هفته گذشته روز دوشنبه امکان انجام معاملات ارزی به صورت توافقی و بر اساس مکانیزم بازار در صرافی‌ها فراهم شد.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی امکان خوبی برای صادرکنندگان فراهم شد که ارز را به نرخی که مدنظرشان است در سامانه عرضه کنند.

وی با بیان اینکه از دیروز هم امکان انجام این معاملات در بازار متشکل ارزی فراهم شده است، گفت: از دیروز تابلوی مشخصی به نام بازار توافقی در بازار متشکل ارزی ایجاد شده و این معاملات به صورت توافقی در این بازار انجام می‌شود.

صالح آبادی افزود: باتوجه به اینکه انجام معاملات ارزی تسهیل شده، صادرکنندگان زیادی از ما تقاضا داشتند که ارزشان را در این بازار عرضه کنند بنابراین پیش بینی می‌شود آرامش بیشتری را در روزهای آینده در بازار ارز شاهد باشیم و قیمت‌ها متعادل‌تر خواهدشد.


تصویب جزئیات تسهیلات ودیعه مسکن در جلسه شورای پول و اعتبار


رئیس کل بانک مرکزی گفت: روز گذشته در شورای پول و اعتبار میزان تسهیلات اجاره مسکن تصویب شد بطوریکه میزان ودیعه اجاره مسکن در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در کلانشهرها ۷۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی در زمینه ارائه تسهیلات خرد به متقاضیان گفت: امسال باتوجه به اینکه تسهیلات مربوط به ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن و انواع تسهیلاتی دیگر در قانون بودجه ۱۴۰۱ دیده شده پرداخت این تسهیلات جزو اولویت‌هایی است که حتما نظام بانکی باید آن‌ها را پرداخت کند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: روز گذشته در شورای پول و اعتبار در مجموع مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان برای ارائه تسهیلات اجاره مسکن به متقاضیان تصویب شد بطوریکه میزان ودیعه اجاره مسکن در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در کلانشهرها ۷۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

او در عین حال تصریح کرد: البته این کمک ودیعه است و طبعا هزینه‌ها را بصورت کامل پوشش نمی‌دهد، ولی کمکی است برای افرادی که می‌خواهند مسکن اجاره کنند.

صالح آبادی افزود:اما هر کسی که می‌خواهد از این تسهیلات استفاده کند باید ابتدا در سامانه وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کند و بعد نسبت به گرفتن وام اقدام نماید./ایبنا

اخبار مرتبط
شروع جلسه حراج راس ساعت 12 است و بازه ثبت سفارش نیز از ساعت 12 الی 15 خواهد بود. بازه نظارت و تخصیص نیز از ساعت 15 تا 17همان روز است و ساعت 17 نیز نتایج حراج اعلام می شود.
سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: فعالان حوزه طلا و و جواهر به ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه ها کافی است.
امروز قیمت طلا در جریان معاملات بازار شیب صعودی را تجربه کرد، قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.
بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا در روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در مرکز مبادله ایران برگزار خواهد شد. وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال (۳،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال) به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت ۲۴ روز شنبه مورخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مبلغ وجه الضمان را پرداخت کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات