دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارمندان دولت شامل کدام دسته شد؟

30 مرداد 1401
افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارمندان دولت شامل کدام دسته شد؟

به گزارش بانک اول به زبان ساده تر، آن دسته از کارمندان دولت که با قرارداد کارگری در  دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار هستند، به جای افزایش ده درصدی مصوب برای کلیه کارکنان دولت، مطابق مصوبه شورای عالی کار حداقل حقوق به میزان ۵۷ درصد افزایش پیدا می‌کند.

البته این بدان معنا نیست که حقوق کلیه کارکنان دولتی دارای قرارداد کارگری به میزان ۵۷ درصد افزایش می‌یابد. در واقع حداقل دستمزد به این میزان رشد می‌کند و  سایر سطوح دستمزدی نیز باید منتظر افزایش ۳۸ درصدی باشند.

پیش‌تر هیات دولت ضریب افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی که مشمول قانون کار هستند را ۱۰ درصد اعلام کرده بود. اما با ایراد هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت در مجلس مواجه شد. در نهایت هم در ۱۸ خرداد هیات دولت مصوبه  افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون کار، مطابق با قانون کار را صادر کرد.  

در چنین شرایطی نباید حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون کار کمتر از پنج میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان در نظر گرفته شود. 

اخبار مرتبط
مشی رئیس‌جمهور این بود که یک روز هم کار مردم روی زمین نماند؛ لذا تصمیم دولت بر این شد که تعطیلی نداشته باشیم.
جوکار در ادامه افزود: از سوی دیگر در سیستم مالیاتی باید نظام تشویق و تنبیه وجود داشته باشد و مودیانی که در مناطق محروم فعالیت اقتصادی دارند مشمول معافیت‌های مالیاتی جذابی شوند تا سرمایه‌ها به مناطق محروم سوق داده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از این پیام تصریح کردند: با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات