دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

ابلاغ مصوبه مالیات ارزش افزوده جایگاه‌های سوخت از سوی سازمان امور مالیاتی

30 مرداد 1401
ابلاغ مصوبه مالیات ارزش افزوده جایگاه‌های سوخت از سوی سازمان امور مالیاتی

به گزارش بانک اول در جلسه هیئت وزیران مورخ  12 تیر ماه سال 1401، به استناد اصل (138) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نفت، حق العمل خدمات جایگاه های سوخت با احتساب عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در سال 1401، نسبت به سال 1400، 45 درصد افزایش یافت.

براساس این مصوبه هیئت دولت، متوسط نرخ حق العمل جایگاه های گاز طبیعی فشرده (CNG) در سال 1401 نسبت به سال 1400 (بر حسب طبقه بندی) 45 درصد اضافه می شود. مبالغ حق العمل جایگاه ها از محل فروش توسط جایگاه های عرضه سوخت برداشت می‌شود.

همچنین برای جبران حق العمل جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده (CNG)، قیمت عرضه هر مترمکعب آن معادل 5700 ریال تعیین می‌شود.

مصوبه هیئت وزیران در خصوص افزایش 45 درصدی حق العمل خدمات جایگاه‌های سوخت به شرح زیر است:

مالیات , سازمان امور مالیاتی کشور ,

سازمان امور مالیاتی امور مالیاتی به پیوست تصویر تصویب‌نامه حق العمل خدمات جایگاه‌های سوخت با احتساب مالیات و عوارض ارزش افزوده در سال 1401، موضوع بند (1) جدول تبصره (14) قانون بودجه سال 1401 کل کشور که در 18 تیر ماه به تصویب هیئت وزریان رسیده است، برای اطلاع و اجرا به ادارات کل سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده است.

ابلاغیه سازمان امور مالیاتی به شرح زیر است:

مالیات , سازمان امور مالیاتی کشور ,

تسنیم

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است، گفت: تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر و ... به محل اعزام شده‌اند. ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد.
با عنایت به تغییرات سامانه دریافت فهرست حقوق و دستمزد در اجرای مقررات بند (ث) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و به منظور تکریم مودیان محترم مالیاتی و فراهم نمودن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی برای آنها، بنابر اختیار حاصل از مفاد ماده (۱۹۱) قانون مالیاتهای مستقیم مقرر می دارد
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی توضیح داد: براساس قانون در صورتی که خانه‌های با کاربری مسکونی بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند و اگر در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده باشند مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.
وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو از محکومیت موکلش به حبس خبر داد. به گزارش بانک اول، الهام رحیمی‌فر با اشاره به صدور و ابلاغ حکم امیرحسین مقصودلو گفت: بر اساس حکم صادره موکلم به حبس‌های طویل المدت و کوتاه مدت محکوم شده است و مجازات‌های تکمیلی و تبعی هم دارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا به حکم اعتراض می‌کنید؟ افزود: پس از مشورت با موکلم نسبت به این موضوع تصمیم می‌گیریم. وکیل مدافع تتلو از بیان جزییات بیشتر درباره حکم موکلش خودداری کرد. ۱

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات