دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

شکست قیمت سکه در خاکریز 15 /قیمت دلار نظاره گر برجام شد

30 مرداد 1401
شکست قیمت سکه در خاکریز 15 /قیمت دلار نظاره گر برجام شد

به گزارش بانک اول قیمت دلار در بازار امروز پنجشنبه 6 مرداد ماه نسبت به روزقبل رنج بود. قیمت دلار امروز تقریبا 70 تومان از دیروز پایین تر به فروش رسید .

اسکناس آمریکایی در بازار هرات هم قفل  شد و نسبت به دیروز افت و خیز خاصی را تجربه نکرد . فاصله قیمت دلار در تهران و هرات به تقریبا 100 تومان است. 

 

در سلیمانیه هم نرخ دلار نوسان محدودی را ثبت کرد و در همان محدوده دیروز معامله شد. نرخ حواله درهم نیز امروز اندکی پایین آمد.  

قیمت دلار  در صرافی ملی و بازار متشکل 

قیمت دلار صرافی ملی هم امروز اندکی رشد کرد . نرخ دلار صرافی ملی برای فروش امروز 27 هزار و 798 تومان بود که در مقایسه  با دیروز 41 تومان بالاتر بود. قیمت  دلار متشکل هم امروز  به قیمت 27 هزار 600 تومان مبادله شد. 

این قیمت نسبت به روز چهارشنبه 19 تومان افت را نشان می دهد . 

قیمت دلار به تماشای برجام نشست 

به نظر می رسد سیاست های جدید ارزی از سوی نهاد بازارساز  و افزایش حجم عرضه با نرخ توافقی باعث شده که بازار آزاد کم رمق شود. البته از بازار همسایه هم امروز فرمان افت و خیزی به تهران صادر نشد . 

 معامله گران با سیگنال های ضد و نقیض برجامی هم جوانب احتیاط را در نظر گرفتند و بیشتر نظاره گر بازار شدند . 

قیمت طلا بالا رفت/ شکست بازار سکه در خاکریز 15 

قیمت اونس طلا عصر  امروز در مقایسه با دیروز 20 دلار بالاتر بود و در محدوده 1740 دلار معامله شد . در بازار داخلی ایران هم  عصر امروز قیمت طلا 18 عیار 1 میلیون و 364 هزار  تومان بود که نسبت به روز قبل تقریبا 8 هزار و 600 تومان گران شده بود. 

بازار سکه هم امروز شاهد رفت و برگشت قیمتی بود. فلز زرد رنگ داخلی در نیمه اول معاملات نقدی امروز تا مرز 15 میلیون تومان پیشروی  کرد اما در ادامه روند معاملات عقب نشینی کرد و بر روی پله نهم کانال 14 میلیون تومان ایستاد.

ارزش ذاتی سکه امروز بالای مرز 13 میلیون تومان بود و حباب سکه هم تا 14 درصد عقب نشینی کرد.

اخبار مرتبط
این در حالی است که روز گذشته پس از انتشار اخبار سانحه هوایی برای رئیس جمهور، نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین کانال‌های تلگرامی، شروع به صعود کرد و در پایان شب گذشته تا مرز 62 هزار تومان پیش رفت. اما از ابتدای صبح امروز با یک شیب تند، روند کاهشی خود را آغاز کرد و دوباره به نرخ میانگین روز گذشته برگشت.
اقدامات بانک مرکزی در راستای کاهش قیمت ارز اقدامات مفید و مثمر ثمری بود که متأسفانه دلالان بازار و افرادی که کانال‌های تلگرامی نرخ ساز را در اختیار دارند اقدام به نرخ سازی کرده و این موضوع موجب شد تا قیمت ارز در بازار را نیز تحت تأثیر قرار دهند. به نظر می‌رسد نهادهای امنیتی و نظارتی بیش از پیش نسبت به شرایط پیش آمده باید به بازار ارز توجه داشته باشند تا آرامشی که در هفته‌های اخیر در بازار حاکم شده بود برهم نخورد.
بر این اساس، در مجموع ۲۷ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، حدود ۴۳۳۲ کیلوگرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.
این کارشناس پولی و بانکی تصریح کرد: وقتی که بازار تحت تاثیر التهابات و هیجانات سیاسی است، دخالت‌های بی مورد نهاد‌های غیر متخصص تنها باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. تجربه نشان داده که وقتی بازار ارز دچار رشد شدید و سریع قیمت‌ها می‌شود، یک عامل غیر اقتصادی و عموما سیاسی وجود دارد که کنترل آن خارج از توان بانک مرکزی است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: