دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

سهمیه نانوایی های متخلف دولتی قطع می شود

30 مرداد 1401
سهمیه نانوایی های متخلف دولتی قطع می شود

به گزارش بانک اول حسین مهرابی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان هدف این طرح و راه‌اندازی مرکز را بررسی دقیق عملکرد نانوایی‌ها و جلوگیری از توزیع و عرضه خارج از شبکه آرد و نان عنوان کرد.

او افزود: مرکز پایش و نظارت بر عملکرد سامانه آرد و نان کرمان با حضور نمایندگان معاونت اقتصادی استانداری و ادارات کل تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی، غله و صنعت، معدن و تجارت از ۱۸ مرداد ماه آغاز به کار می‌کند.

مهرابی با اشاره به نصب ۲ هزار و ۵۸ دستگاه کارتخوان هوشمند نان در استان تصریح کرد: خودپرداز‌های بانک سپه در نانوایی‌ها نصب شده و به صورت روزانه اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها، صاحب کارت، میانگین فروش و دیگر اطلاعات نانوایی‌ها جمع‌آوری و تحلیل می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان اظهار داشت: نانوایی‌هایی که فروش خارج از قاعده داشته باشند از جمله پخت خارج از ساعت، میزان آرد دریافتی، میزان فروش نان، تراکنش‌های نامتعارف و دیگر تخلفات شناسایی شده و به فرمانداری‌های مربوطه اطلاع داده می‌شود.

مهرابی ادامه داد: براساس لیست ارسالی تخلفات به فرمانداری‌ها، نانوایی‌ها مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند تا از توزیع خارج از شبکه آرد و نان و تخلفات دیگر جلوگیری شود.

او بیان کرد: این مرکز تا زمانی که خطا‌ها به صفر برسد، فعال است و برخورد با نانوایی‌های متخلف از جمله قطع سهمیه آرد ودیگر برخوردها انجام می شود.

اخبار مرتبط
بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جمهوری اسلامی در صورت فوت، عزل، استعفا، و یا غیبت و بیماری بیش از دو ماه رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور با موافقت رهبری اختیارات ریاست جمهوری را بر عهده می‌گیرد. مطابق این قانون، محمد مخبر در صورت توافق رهبر، موقتا وظایف ابراهیم رئیسی را متقبل می‌شود. سپس شورایی از روسای قوه قضاییه، مجلس و شخص معاون اول تشکیل می‌شود.
وی با بیان اینکه محل وقوع حادثه در محدوده کلیبر و ورزقان بوده است، گفت: تیم‌های پهپادی و امدادی هلال احمر و ... به محل اعزام شده‌اند. ما نیز در حال بررسی موضوع هستیم و خودمان نیز در محل حاضر خواهیم شد.
با عنایت به تغییرات سامانه دریافت فهرست حقوق و دستمزد در اجرای مقررات بند (ث) تبصره (۱۵) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور و به منظور تکریم مودیان محترم مالیاتی و فراهم نمودن زمینه اجرای صحیح تکالیف قانونی برای آنها، بنابر اختیار حاصل از مفاد ماده (۱۹۱) قانون مالیاتهای مستقیم مقرر می دارد
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی توضیح داد: براساس قانون در صورتی که خانه‌های با کاربری مسکونی بیش از ۱۲۰ روز خالی باشند و اگر در سامانه املاک و اسکان ثبت نام نکرده باشند مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات