چهارشنبه, 12 اردیبهشت 1403 2024,May

چه خبر از وام مسکن روستایی؟

30 مرداد 1401
چه خبر از وام مسکن روستایی؟

به گزارش بانک اول در پی دستور رییس‌جمهور مبنی بر پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد و موافقت سازمان برنامه و بودجه با این تسهیلات در روز ۵ مردادماه ۱۴۰۱بنیاد مسکن در حال تشکیل پرونده متقاضیان است اما معرفی به بانک، منوط به ارایه ضمانت‌نامه سازمان برنامه و بودجه است که هنوز محقق نشده است.

سیدرضا حمیدی ـ مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن درخصوص آخرین وضعیت تسهیلات ساخت مسکن روستایی  گفت: دستورالعمل وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی تهیه شده، تشکیل پرونده‌ها و ثبت در سامانه هم توسط بنیاد مسکن در حال انجام است ولی برای معرفی متقاضیان به بانک منتظر تضمین‌نامه سازمان برنامه و بودجه هستیم. فعلا تضمین نامه ارایه نشده است.

بنابراین گزارش برای اینکه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی شکل اجرایی به خود بگیرد باید سازمان برنامه و بودجه مابه‌التفاوت ۱۳ درصدی بین نرخ سود ۵ درصد تا ۱۸ درصد را که دولت بر عهده گرفته تضمین کند. طبق برآوردها این مبلغ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

از جمله منابعی که برای تامین یارانه تسهیلات مسکن روستایی در نظر گرفته شده صندوق ملی مسکن است که منابع چندانی در آن وجود ندارد. با این حال سازمان برنامه و بودجه موافقت خود را با پرداخت وام مسکن روستایی اعلام کرده‌است.

طبق شنیده‌ها مشکل چندانی در ارایه ضمانت نامه وجود ندارد و به زودی محقق خواهد شد./ایسنا

اخبار مرتبط
شرکت‌های اعتبارسنجی باید امکان دریافت گزارش و امتیاز اعتباری را از طریق پلتفرم‌های مختلف مانند وب‌سایت و نرم‌افزار موبایل فراهم کنند و اشخاص بتوانند از تغییرات مهم در گزارش اعتباری و امتیاز اعتباری خود مطلع شوند؛ به طوری که تاثیر رفتارهای مثبت و منفی را بر امتیاز اعتباری خود به خوبی حس کنند. امروزه در بسیاری از کشورها، دریافت گزارش اعتبارسنجی به صورت آنلاین و در کمتر از چند ثانیه امکانپذیر است.
وام ودیعه مسکن فقط برای افرادی است که هیچ ملکی به نامشان نیست. به همین دلیل ارائه اجاره‌نامه، شرط اصلی پرداخت این وام اعلام شده است.
افرادی که مایل به دریافت تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با بهره ۲۳ درصدی از بانک ایران زمین هستند باید ضامن رسمی داشته باشند. همچنین باید اعتبار شغلی آنها به تایید بانک رسیده باشد. ارائه سفته نیز برای دریافت این تسهیلات مورد نیاز است. زمان پرداخت اقساط این وام با توجه به سقف وام و مدت میانگین حساب متغیر بوده و بین ۱۲ یا ۱۸ یا ۲۴ ماه تغییر پیدا خواهد کرد. طی مدت زمان پرداخت اقساط، به اصل سپرده مشتریان یک درصد سود علی الحساب تعلق می‌گیرد.
گاهی به دلایل مختلف متقاضیان نمی‌توانند ضامنی معتبر برای ضمانت وام خود به بانک ارائه دهند. به همین دلیل دریافت وام برای این افراد به مراتب سخت‌تر می‌شود. اما بانک پاسارگاد در یکی از طرح‌های خود، این وام را بدون ضامن در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد .

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات