دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

فرآیند دریافت وام با به وثیقه گذاشتن سهام

12 شهریور 1401
فرآیند دریافت وام با به وثیقه گذاشتن سهام

به گزارش بانک اول طرح توثیق سهام برای دریافت وام، از جمله طرح‌هایی است که در صورت گسترش به سایر بانک‌ها، راه را برای مردم عادی جهت دریافت وام تسهیل می‌کند.

 در گام اول طرح توثیق سهام برای دریافت وام، یکی از بانک‌های قرض‌الحسنه کشور پیشگام شده به طوری که مردم می‌توانند با به وثیقه گذاشتن سهام بورسی خود در این بانک، وام قرض‌الحسنه دریافت کنند. وزارت اقتصاد و بانک مرکزی دولت سیزدهم برای گسترش این طرح، در حال پیگیری و اضافه کردن سایر بانک‌ها هستند.

در همین زمینه،‌ عضو هیأت مدیره و معاون فناوری اطلاعات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: با استفاده از سامانه ستاره و زیرساخت توثیق سهام، مشتریان بانک می‌توانند از ظرفیت سهامداری خود برای دریافت وام بهره برده و از خدمات بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استفاده کنند.

«حمیدرضا توسلی» اظهار داشت: با توجه به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکی از سه بانک عامل در سامانه ستاره شرکت سپرده گذاری مرکزی است، شرایط توثیق سهام و تسهیل فرآیندهای دریافت وام با استفاده از این طرح آسان‌تر شده و می‌تواند ارتباط مناسب‌تر سهامداران را با فضای قرض‌الحسنه فراهم آورد.

عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: توثیق سهام که در قالب طرح ستاره از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مطرح شده، پیشینه‌ توثیق سهام عدالت را داشته و این پیشینه تجربیات ارزنده‌ای را برای این اتفاق مهم رقم زده است. 

وی افزود: نکته مهم در این طرح این است که در کنار طرح‌های بانک، می‌تواند پاسخ مناسبی به انتظارت مشتریان بوده و به همراه سایر خدمات غیرحضوری مانند افتتاح حساب آنلاین، مستقل از زمان و جغرافیا خدمات بانک را دسترس‌پذیر کند.

توسلی اظهار داشت: برای دریافت وام با وثیقه سهام کافی است افراد با مراجعه به پیشخوان بانک به‌ عنوان نقطه مهم ارتباط مشتری، فرآیند توثیق را به صورت آنلاین انجام داده و بعد از دریافت کد مربوطه، چه از طریق شعبه و چه از طریق پیشخوان مجازی برای دریافت وام خود اقدام کنند.

او  ادامه داد: با توجه به اینکه این بانک در پیشخوان مجازی در حال تنوع‌بخشی به خدمات خود است،‌ امیدواریم که توثیق سهام در کنار امکاناتی همچون سفته الکتروینکی بتواند سبب تسهیل و رضایت‌مندی مردم در کسب خدمات از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران شود.

اخبار مرتبط
ثبت نام وام بازنشستگان کشوری به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود و نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک نیست. در ادامه به مراحل نحوه ثبت نام وام بازنشستگان کشوری خواهیم پرداخت.
به گفته مقام مسئول بانک مرکزی از تعداد ۸۷۱ هزار و ۸۶۱ نفر واجد شرایط اخذ تسهیلات نهضت ملی مسکن ۸۰۲ هزار و ۸۰۴ نفر ( حدود ۹۲ درصد از متقاضیان واجد شرایط) موفق به انعقاد قرارداد شده‌اند.
در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از مجموعه‌ای از وام‌های تحصیلی بهره‌مند شوند که در ابتدای هر ترم تحصیلی قابل درخواست هستند.
ثبت نام برای وام اجاره خانه ۱۴۰۳، از طریق سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن tem.mrud.ir​، صورت می گیرد. مستاجران، برای اینکه امکان ثبت نام در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن و دریافت وام اجاره خانه را داشته باشند، همچون، ثبت نام در سامانه ثبت نام مسکن اولی ها​، لازم است دارای شرایط لازم باشند؛ از جمله اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند، اجاره نامه آن ها رسمی بوده یا در سامانه ثبت معاملات و املاک کشور، ثبت شده و تاریخ انعقاد قرار داد اجاره آنها، تا پایان زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن باشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات