ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

وضعیت اتصال سازمان ثبت احوال کشور به پنجره واحد خدمات هوشمند

14 شهریور 1401
وضعیت اتصال سازمان ثبت احوال کشور به پنجره واحد خدمات هوشمند

به گزارش بانک اول پیرو انتشار خبری در رسانه‌ها درباره «اتصال سازمان ثبت احوال به پنجره واحد خدمات الکترونیک»، روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران به نقل از  معاونت دولت الکترونیک این سازمان اعلام کرد: به‌رغم پیگیری‌های انجام شده، سازمان ثبت احوال کشور تا این لحظه به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل نشده است.

این در حالی است که مطابق ابلاغ مجلس شورای اسلامی در قالب قانون بودجه سال 1401، دستگاه‌های اجرائی و نهادهای عمومی مکلف‌اند «پنجره واحد خدمات هوشمند» خود را بر اساس الزامات مصوب شورای اجرائی فناوری اطلاعات حداکثر تا شهریورماه سال جاری راه‌اندازی کنند و حداقل یک‌سوم از خدمات اختصاصی خود را با اولویت خدمات پرکاربرد از طریق این پنجره ارائه دهند. دسترسی ساده و سریع مردم به تمام خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی به صورت متمرکز و با یکبار احراز هویت، اصلی‌ترین ‌دستاورد پنجره واحد خدمات هوشمند است./تسنیم

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم افزود: معلمان فوق العاده ویژه دریافت می‌کنند اما درصد آنچه مورد انتظار ما است، نبوده و طبق قانون برای ۲۰ درصد کارمندان پیش‌بینی شده است. اگر وزارتخانه‌ای مانند نفت فوق‌العاده ویژه را اجرا می‌کند، درآمد اختصاصی دارد؛ البته از وقتی که وزارت آموزش و پرورش مصوبه رتبه‌بندی را دریافت کرد، اکنون دستگاه‌های دیگر مانند نیروهای مسلح هم خواستار رتبه‌بندی هستند.
اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی اعلام کرد: زنجانی با توجه به همکاری هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد.
فروش تنها خودرو سواری با مالکیت بیشتر از یک سال، یک خودروی مازاد برای سرپرست خانوار، تعویض تنها خودروی فرد در کمتر از ۶ ماه و خودروی ارثی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف است.
سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره میزان مالیات ماهانه طلافروش‌ها توضیحاتی را ارائه داد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات