ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت 1403 2024,May

جزئیات ضوابط جدید خرید و فروش فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها

22 شهریور 1401
جزئیات ضوابط جدید خرید و فروش فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها

به گزارش بانک اول محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت بر اساس بخشنامه‌ای جدید ضوابط اختصاصی خرید و فروش و حمل و نگهداری گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها را ابلاغ کرد.

در این مصوبه گروه کالایی فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها به عنوان یکی از مصادیق کالای موضوع قاچاق به پیشنهاد وزارت صنعت معدن و تجارت و تایید دستگاه‌های مربوطه عضو ستاد معرفی شده و به استناد ماده ۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضوابط اختصاصی لازم برای فروش خرید حمل و نقل نگهداری به شکل تجاری فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها اعلام شده است.

براساس ضوابط فروش فروشندگان کالا‌های مشمول ملزم به ثبت اطلاعات فروش در سامانه جامع تجارت هستند علاوه بر این فروش به مصرف کننده نهایی صرفاً با ثبت اطلاعات توسط فروشنده تجاری بوده و نیازمند تایید اطلاعات خرید از سوی مصرف کننده نهایی نیست همچنین فروش کالا‌های مشمول به اعضای زنجیره تامین‌ای که مشخصات آن در سامانه جامع تجارت مورد تایید قرار نگرفته متخلف است.

 

 

اخبار مرتبط
نکته مهمی درباره روش کاکه ایبو وجود دارد: این روش پس‌انداز برای قطع‌کردن شادی و نشاطتان از خرید نیست؛ برای نمونه، اگر حالتان خوش نیست و با دسته‌گلی زیبا می‌توانید احساس بهتری پیدا کنید، کاکه ایبو جلویتان را نمی‌گیرد. هدف این روش ترک عادت‌های بد در خرید و خرج‌کردن است. خریدکردن برای حال خوب خیلی هم خوب است؛ اما روش کاکه ایبو به ما یاد می‌دهد گاهی خرید‌کردن برای تغییر روحیه اثرات مثبت کوتاه‌مدت دارد و بعدتر پشیمانی هم به بار می‌آورد.
برای ایجاد هر نوع مغازه‌ای به دریافت جواز کسب نیاز داریم. طبق قانون هر شخصی (اعم از حقیقی یا حقوقی) که بدون دریافت جواز کسب شروع به فعالیت کند مرتکب تخلف شده است. قانون برای این دسته از افراد مجازات درنظر گرفته است.
درصورتی‌که مشتری فوت کند برای دسترسی به صندوق امانات، وراث باید مراحل انحصار وراثت را طی کنند و تا آن زمان امکان دسترسی به صندوق را نخواهند داشت. وراث و یا وکیل انتخابی آن‌ها با دارا بودن حکم انحصار وراثت می‌توانند به بانک مراجعه کنند و با حضور نمایندگان بانک و تنظیم صورت‌جلسه محتویات صندوق را دریافت کنند. تمام این‌ها به معنی مدت‌زمان طولانی دوندگی است.
طبق قانون، مهلت اعلام واقعه ولادت و دریافت شناسنامه حداکثر ۱۵ روز از تولد نوزاد است و بر اساس توصیه‌های سازمان ثبت احوال و از آنجایی که پس از صدور شناسنامه تغییر نام به سادگی امکان پذیر نیست، مناسب است در هنگام نامگذاری همه جوانب به ویژه رعایت فرهنگ اسلامی، ایرانی و شخصیت آینده کودک خود را مد نظر قرار دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات