یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

فروش ارز اربعین تا چه زمانی ادامه دارد؟

23 شهریور 1401
 فروش ارز اربعین تا چه زمانی ادامه دارد؟

به گزارش بانک اول به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه ای به کلیه شعب ارزی کشیک بانک های ارائه دهنده ارز اربعین اعلام کرد در ایام تعطیل و غیرتعطیل تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۲۶ شهریورماه نسبت به فروش ارز به زائرین حسینی اقدام کنند.

همچنین تمامی شرکت های صرافی مجاز با توجه به فعال بودن بازار متشکل معاملات ارز ایران در روزهای تعطیل جمعه و شنبه (۲۵ و ۲۶  شهریورماه ۱۴۰۱) جهت تسهیل امر خدمات به ویژه زائرین اربعین حسینی نسبت به ارائه خدمات ارزی با اولویت فروش ارز اربعین فعال خواهند بود.

بر این اساس بانک های عامل موظف شده اند فهرست شعب ارزی کشیک خود را از طریق پایگاه اطلاع رسانی خود اعلام کنند.

لذا زائرین اربعین حسینی می‌توانند برای خرید ارز در روزهای مذکور به مراکز منتخب فروش ارز اربعین مراجعه کنند.

اخبار مرتبط
لار امروز در ابتدای هفته و در قیاس با ابتدای هفته گذشته کاهش قیمت ۵۰۰۰ تومانی را شاهد است و طبق گفته بیشتر فروشندگان احتمال تداوم کاهش ارز تا پایان هفته همچنان بالا است.
متقاضیان می توانند با واریز مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال(۳۵۰ میلیون تومان) به عنوان وجه الضمان به ازای هر قطعه شمش طلا تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه، در این حراج شرکت کنند.
راه‌اندازی آزمایشی یوان دیجیتال یا e-CNY توسط اداره پولی هنگ کنگ (HKMA)، نخستین استقرار CBDC خارج از خاک اصلی چین را نشان می‌دهد. این آزمایش به ساکنان هنگ کنگ امکان می‌دهد تا از طریق کیف پول‌های e-CNY خود که از طریق ۱۷ بانک با استفاده از سیستم پرداخت سریع (FPS) شارژ می‌شوند، تراکنش‌ها را تسهیل کنند؛ که نشان‌دهنده نخستین ادغام این سیستم با یک CBDC از طریق یک بانک مرکزی عمده است.
گزارش‌ها نشان می‌دهد با وجود افزایش قیمت‌ها اما بازارهای سرمایه‌گذاری چیزی جز زیان را نصیب سرمایه‌گذاران نکرده‌اند که این امر تا حد زیادی سبب شده است پوش تورم و کاهش ارزش پول ملی برای اغلب افراد دشوار باشد. هر چند قطار تورم سرعت حرکت خود را کند کرده است، اما رشد آن همچنان فشاری فزاینده به سبد هزینه‌ای خانوار در ایران وارد می‌کند. به عبارت دیگر ماندگاری نرخ تورم در محدوده چهل درصد در میان مدت سبب شده است رشد قیمت‌ها تاثیراتی به مراتب مخرب‌تر از پیش بر سبد خانوار داشته باشند

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز: