دوشنبه, 17 اردیبهشت 1403 2024,May

تمدید مهلت ارزی صادرکنندگان

30 شهریور 1401
تمدید مهلت ارزی صادرکنندگان

به گزارش بانک اول مطابق آخرین مصوبه کمیته اقدام ارزی، با توجه به پایان مهلت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سالهای ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ در پایان روز ۳۱ شهریور ۱۴۰۱، پروانه‌های این دسته از صادرکنندگان پس از پایان مهلت تعیین شده مسدود می شود.

همچنین چنانچه صادرکنندگان سالهای فوق حسب مستندات و دلایل قابل پذیرش مانع ایفای تعهدات ارزی، درخواست خود را تا تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی ارسال کنند، درخواست های مربوطه بررسی و منوط به احراز مراتب فوق، فرصت ایفای تعهدات ارزی و ارتقای نسبت برگشت ارز داده می شود.

بدیهی است اعطای این مهلت مشمول بهره مندی از معافیت های مالیاتی نخواهد شد.

در مصوبه‌ای دیگر نیز مقرر شد که ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال ۱۴۰۰ تا پایان آذر ۱۴۰۱ جهت بهره مندی از معافیت‌های مالیاتی تمدید شود.

به گزارش ایسنا، چند روز قبل رئیس کنفدراسیون صادرات ایران خبر داده بود که مهلت بازگشت ارز صادرات از محل ورود موقت تمدید شده است./ایسنا

اخبار مرتبط
بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید، تبدیل به مجوزالکترونیکی (شناسه‌ یکتا) شوند و کسب وکارهایی که شناسه یکتا نداشته باشند، به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می شوند.
درک این عادت‌ها اهمیت سواد مالی را روشن می‌کند و بینش‌های ارزشمندی را به هر کسی که به دنبال بهبود رفاه اقتصادی خود است ارائه می‌دهد.
كشورهای جديدی مانند كانادا، نيوزيلند، استراليا كه ۱۵۰ سال پيش وضعيت قابل توجهی نداشتند، اكنون كشورهایی توسعه‌يافته و ثروتمند هستند. تفاوت در رفتارهایی است كه در طول سال‌ها فرهنگ و دانش نام گرفته است. وقتی كه رفتارهای مردم كشورهای پيشرفته و ثروتمند را تحليل می‌كنيم، متوجه می‌شويم كه اكثريت غالب آنها از اصول زير در زندگی خود پيروی می‌كنند:
طرح اصلاح قانون کار به صورت لایحه و همچنین بحث ضرورت ارتقای امنیت شغلی با اصلاح ماده هفتم این قانون پس از اظهارنظر مقام معظم رهبری در دیدار اخیر ایشان با کارگران، به یکی از موضوعات مدنظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بدل شده است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات