شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

تعیین مهلت تازه برای بخشودگی جرائم مالیاتی

09 مهر 1401
تعیین مهلت تازه برای بخشودگی جرائم مالیاتی

به گزارش بانک اول ،احسان خاندوزی گفت: در حال حاضر و در شرایط کنونی جامعه، فاصله زیادی برای رسیدن به شرایط مطلوب داریم و باید کماکان در این مسیر اقدامات متعددی صورت پذیرد تا موانع موجود هر چه سریع تر رفع شود.

وی در ادامه ضمن اشاره به موضوع مالیات بر ارزش افزوده، تصریح کرد: در این رابطه قانون آزمایشی مالیات بر ارزش افزوده از 13 دی ماه 1400تبدیل به قانون دائم شد.

وی همچنین افزود: گرچه مخاطب نهایی این قانون،مصرف کننده است اما ترتیبات و زنجیره وصول در مدل مالیات بر ارزش افزوده که در بسیاری از کشورهای دنیا از این الگو استفاده می شود متفاوت از آنچیزی است که فعالان اقتصادی مطرح کردند.

وی در ادامه گفت: تلاش ما در سال جاری این است که از طریق تکمیل پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان نگرانی های موجود مرتفع شده و به طور خاص در موضوع بخشودگی جرائم هم کمک می کنیم که در ماه های آینده و طی نوبتی دیگر این فرصت تجدید شود تا فعالان اقتصادی بتوانند از مهلت جدید هم برای مسئله صفر شدن جرائم مالیاتی استفاده کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درخصوص تضامین سیستم بانکی هم ضمن انتقاد از ساختار اداری معیوب که علیرغم دستور رئیس جمهور و ابلاغ وزارت اقتصاد و تلاش های انجام شده کماکان شاهد آن هستیم، گفت: در این راستا از هیئت مدیره بانک های هدف خواسته شده است تا ضمن باور به سند تحول دولت، شرایطی را فراهم کنند تا زیر مجموعه، دسترسی های آسان و تضامین کمتر و حرکت به سمت اعتبارسنجی را در این زمینه مدنظر قراردهند.

وی در این راستا افزود: علیرغم اینکه از تمامی آن ها خواسته شده است شیوه سنتی ناکارآمد و پر هزینه قبلی را کنار بگذارند، متاسفانه هنوز هم در برخی بخش ها شاهد مواردی از تخلف می باشیم. بنابراین به بازرسی وزارتخانه ابلاغ شد تا این موضوع را بررسی کنند و اگر تخلفی محرز شد، مدیر شعبه ای که رسما برخلاف ابلاغیه‌های دولت اقدام می کند، حق ندارد یک روز هم در این سیستم باقی بماند.

خاندوزی تصریح کرد: مساله مرتبط با تضامین و سخت گیریهای غیر ضرور یکی از گلوگاه هایی است که به جای حرکت به سمت تضمین و وثیقه محوری آرام آرام فقط درجه اعتباری حسابی یک فرد باید بررسی و مورد ملاک قرار بگیرد.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان خاطر نشان کرد: اهتمام دولت و وزارت اقتصاد کمک به فعالان اقتصادی است و دل نگران دغدغه های این حوزه هستیم که در این راستا حرکت به سمت حذف مجوزهای کاغذی واستفاده از مجوزهای برخط آنلاین از جمله اهداف اصلی این وزارتخانه و دولت می باشد تا شاهد گشایش و رونق در فعالیتهای اقتصادی باشیم./تسنیم

اخبار مرتبط
وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.
به‌طور معمول، محققان پزشکی برای اثبات چیزی انتظارها رو بالا می‌برند سپس در دستیابی به آن شکست می‌خورند. آنان اغلب به‌سرعت به این نکته اشاره می‌کنند که A منجر به B می‌شود در حالی‌که به‌راستی ثابت نکرده‌اند، فقط اینکه، ارتباط آماری قوی بین A و B وجود دارد.
قاليباف با تاكيد بر اينكه مجلس در عين اختلاف سليقه و اختلاف ديدگاه با سياست‌هاي ارزي دولت همراهي كرده است، گفت: همه اختيارهاي موجود در قانون دايمي را به رييس بانك مركزي داديم و هر چه ايشان در جلسه سران قوا بيان كردند قبول كرديم اما شرايط كنوني نشان مي‌دهد كه هم رويكرد اقتصادي و هم رويكرد مديريتي در موضوع ارز دچار اشكال است.
اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته‌ شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳) با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات