جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

حداقل و حداکثر میزان خرید اوراق ریالی مبتنی بر ارز مشخص شد

24 آبان 1401
حداقل و حداکثر میزان خرید اوراق ریالی مبتنی بر ارز مشخص شد

به گزارش بانک اول  کارشناس بانک مرکزی گفت: مردم می توانند  از شنبه با مراجعه و  با پرداخت حداقل  ۱هزار دلار و  حداکثر ۴هزار دلار  اوراق ریالی مبتنی بر ارز  را خریدی کنند . آقای نظری گفت: پیرو دستور رئیس بانک مرکزی  ابزاری به منظور تسهیل و گسترش طراحی و معرفی شده و این ابزار اوراق ریالی مبتنی بر ارز دلار است  این اوراق توسط بانک ملی و با عاملیت بانک مرکزی  منتشر و دریافت کنندگان آن معاف از مالیات هستند . این اوراق برای اشخاص بالای ۱۸ سال قابل خریداری است.

به گفته کارشناس ارزی بانک مرکزی، ابلاغ بخشنامه مذکور از فردا انجام می شود و زیرساخت های فتی و عملیات در حال انجام است  خدماتی که ارائه می شود  باید به گونه ای باشد که  مردم از یک شعب ارزی برای خرید اوراق اقدام کنند. انتشار این اوراق تنها  توسط بانک ملی  صورت می گیرد  مردم می توانند  از شنبه با مراجعه و  با پرداخت حداقل  ۱هزار دلار و  حداکثر ۴هزار دلار  اوراق ریالی مبتنی بر ارز  را خریدی کنند .

نظری گفت: مبنای  نرخ  نیز  براساس روز قبل ،بازار متشکل ارزی  است   و از  ۲۸  اُبان تا ۲۵ بهمن به مدت  سه ماه قابل بازخرید با نرخ روز دلار توافقی بازار متشکل ارزی است ./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
چند روز پیش خبر رسید که بالاخره با کوتاه آمدن نسبی دولت، طلافروش‌ها کمی راضی شده‌اند و احتمالا دعوای بزرگ دولت و این صنف بر سر ثبت موجودی طلای آنها فروکش کرده است اما هنوز هم هر خبری که مربوط به ماجرای طلا باشد، می‌تواند توجه‌ها را جلب کند، مانند خبری که دیروز درباره میزان مالیاتی که خریداران طلا باید بپردازند.
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است. هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۸۸ (دو هزار و سیصد و هشتاد و هشت) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۱۶ درصدی داشته است.
در خصوص ثبت موجودی مقررشد صرفاً سه گروه به شرح زیر اقدام کنند: • تولیدکننده طلا از معدن و تولید کننده شمش طلا نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. • واردکننده و صادرکننده کالاهای مشمول نسبت به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت اقدام می‌کنند. ۲. مقررشد در خصوص خرید، فروش و حمل کالاهای مشمول، همه فعالین اقتصادی این حوزه فعالیت به صورت
بازار امروز شاهد روند صعودی قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها