جمعه, 28 اردیبهشت 1403 2024,May

سهمیه سوخت این خودروها از فردا قطع می‌شود/ اعلام جزییات

30 آذر 1402
سهمیه سوخت این خودروها از فردا قطع می‌شود/ اعلام جزییات

به گزارش بانک اول علیرضا احمدی فینی سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور گفت: طبق ماده ۴۸ برای ناوگانی که بیمه شخص ثالث ندارند کارت سوخت صادر نشده و سهمیه سوختی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت.

سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور بیان کرد: طبق پیگیری‌هایی که انجام دادیم سعی شده با اجرای این ماده کمترین آسیب به مردم وارد شود به جهت آنکه برخی از رانندگان فراموش کردند که بیمه خود را تمدید کنند و در این زمینه وقفه‌ای برای تمدید ایجاد می‌شود که با این امر اجرایی شدن بیمه شخص ثالث نقش موثری خواهد داشت.

او بیان کرد: از حدود یک ماه پیش این اطلاع رسانی را برای رانندگان آغاز کرده‌ایم به طوری که راننده هنگام مراجعه به جایگاه برای زدن سوخت در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث یک هشدار و آلارم به راننده هنگام زدن سوخت داده شود.

احمدی فینی تاکید کرد: در ابتدا اجرای این قانون را برای خودروهای سنگین قرار دادیم که تاکنون استقبال خوب بوده و بیش از ۵۰ درصد رانندگان ناوگان سنگین اقدام به تمدید بیمه شخص ثالث خود کردند.

سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور اظهار کرد: از فردا اول دی ماه طرح تخصیص سوخت براساس بیمه شخص ثالت برای رانندگان خودروهای سواری اجرا می‌شود به طوری اگر رانندگان در بازه زمانی مهلت یک ماهه اقدام به تمدید بیمه شخص ثالث نکنند، سهمیه سوخت آن‌ها قطع خواهد شد./باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط
فراخوان‌های مربوط به ایمنی زمانی اتفاق می‌افتند که هر یک از اجزای خودرو معیوب بوده و ایمنی خودرو را به خطر می‌اندازد. مسائل مربوط به ایمنی ممکن است در خودروهایی با تجهیزات، طراحی یا سازنده مشابه رخ دهد.
متقاضيان فوق مي‌توانند طي مدت 10 روز يا تا زمان تكميل ظرفيت با مراجعه به سايت فروش اينترنتي به آدرس esale.ikco.ir نسبت به واريز وجه اقدام نمايند. زمان فعال‌سازي اين بخشنامه بر روي سايت esale.ikco.ir بعد از ارسال پيامك از سوي ايران‌خودرو خواهد بود.
بنانژاد دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به مشکلات چندماه گذشته دریافت لاستیک خودرو در بازار گفت: با راه اندازی سامانه پیش ثبت نام توزیع اینترنتی لاستیک خودرو و افزایش عرضه برخی اندازه های پرمصرف، این بازار به زودی به ثبات و آرامش خواهد رسید. وی افزود: افراد قبل از مراجعه به فروشگاه ها برای خرید لاستیک به قیمت مصوب می توانند اطلاعات خود را در kala.ntsw.ir ثب کنند و در فروشگاه با ارئه کد به فروشنده کالای خود را دریافت کنند.
برای متقاضیان خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام‌ این خودروها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، از عصر روز دوشنبه هفته جاری تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه امشب (چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه) این امکان فراهم بود که از میان ۱۴ مدل خودروی وارداتی عرضه شده در این مرحله، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند مهدی تقدسی - مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو - در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد که مهلت آن تا ۲۹ فروردین ماه تمدید شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها