دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403 2024,May

طلافروشان چقدر مالیات می دهند؟

09 دی 1402
طلافروشان چقدر مالیات می دهند؟

آمارهای سازمان امور مالیاتی نشان می‌دهد 74درصد طلافروشان حداکثر 15میلیون تومان در‌ماه مالیات پرداخت می‌کنند



به گزارش بانک اول در شرایطی که موج شایعه‌سازی‌ در مورد افزایش مالیات طلافروشان ظرف روز‌های گذشته چالش‌برانگیز شده است، اطلاعات موجود نشان می‌دهد اولا افزایش نرخی برای دریافت مالیات در کار نیست و دوماً طبق آمارها 74درصد طلافروشان یا مالیاتی پرداخت نمی‌کنند یا حداکثر مالیات بر درآمد پرداختی آنها 15میلیون تومان در‌ماه است. ضمن اینکه 34درصد طلافروشان هیچ مالیاتی پرداخت نمی‌کنند.


هفته گذشته و بعد از آنکه مشخص شد طلافروشان نیز باید ازاول دی و از طریق سامانه مودیان مالیاتی صورتحساب الکترونیکی دریافت کنند و همچنین الزام طلافروشان به ثبت موجودی طلایشان در سامانه جامع تجارت موج تازه‌ای از شایعات درباره افزایش مالیات طلافروشان به راه افتاد.

اصل طلا مشمول مالیات نیست
 طبق قانون فعلا قرار نیست هیچ مالیاتی بابت اصل طلا دریافت شود و پرداخت مالیات از سوی مردم برای خرید طلا هم صحت ندارد.آنطورکه رئیس سازمان امور مالیاتی در این‌باره گفته است نه فقط قرار نیست هیچ مالیاتی از اصل طلا دریافت شود بلکه مردم نیز به‌عنوان خریدار لازم نیست کد ملی خود را به فروشنده بدهند.  محمد‌هادی سبحانیان تأکید کرده است: اصل طلا، جواهر و پلاتین به‌کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و فقط اجرت ساخت و سود فروشنده که سهم کوچکی از مبلغ پرداختی بابت خرید است مشمول ارزش افزوده است.


مالیات طلافروشان مانند سایر مشاغل میزان پرداخت مالیات طلافروشان مانند سایر مشاغل و اصناف است به این معنا كه اگر سود فعالیت طلافروشان بین صفر تا 200میلیون تومان در‌ماه باشد باید 15درصد مالیات پرداخت کنند و اگر درآمد آنها بعد از کسر هزینه‌ها بین 200 تا 400میلیون تومان باشد میزان مالیات پرداختی آنها 20درصد سود تعیین خواهد شد.
 طلافروشانی که بالاتر از 400میلیون تومان سود کرده‌اند نیز نرخ مالیات‌شان 25درصد خواهد بود.
 

تقسیم بندی طلا فروشان بر اساس میزان مالیاتی که پرداخت می کنند - ارقام به درصد

مقدار مالیات پرداختی

سهم از کل فعالان صنعت

صفر تومان

۳۴

صفر تا ۵ میلیون تومان

۲۰

۵ تا ۱۵ میلیون تومان

۲۰

۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان

۱۶

۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان

۶

بیش از ۵۰ میلیون تومان

۴

میزان مالیاتی که طلا فروشان بر اساس میزان درآمدشان پرداخت می کنند

میزان درآمد

درصد پرداخت مالیات

صفر تا ۲۰۰ میلیون تومان

۱۵

۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان

۲۰

بالاتر از ۴۰۰ میلیون تومان

۲۵

اخبار مرتبط
رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از این پیام تصریح کردند: با اندوه و تاسف فراوان خبر تلخِ درگذشتِ شهادت گونه‌ی عالم مجاهد، رئیس جمهور مردمی و با کفایت و پرتلاش، خادم‌الرضا علیه السلام جناب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج سید ابراهیم رئیسی و همراهان گرامی ایشان رضوان الله علیهم را دریافت کردم.
در کانادا باید حواست به زمان و مقدار حساب و کتاب‌هایت باشد؛ در غیر این صورت مبالغ سود و جریمه‌ها از امور روزمره تا معاملات مختلف، ردیف می‌شوند. اولین بار با این موضوع هنگام افتتاح حساب روبه‌رو می‌شوی. وقتی پس از افتتاح حساب، 100 دلار به عنوان مبلغ اولیه از طرف بانک به حسابت واریز می‌شود و اینکه هم‌زمان کارت اعتباری یا credit card را معادل نوع شغلت از هزار تا 5 هزار دلار دریافت می‌کنی.
«هادی طحان‌نظیف» عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی تلویزیونی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان خدومش، اظهار داشت: این عزیزان خدوم در شب ولادت امام رضا (ع) مزد سال‌ها سربازی، خادمی و خدمت به ملت شریف ایران را دریافت کردند.
سردار احمدرضا رادان در جلسه هماهنگی واحدهای عملیاتی و ستادی فراجا که صبحِ امروز در ستاد فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد بر هم‌افزایی و تلاش مضاعف در خدمت رسانی به مردم و تامین امنیت عمومی تأکید کرد. وی همچنین آخرین اخبار و اطلاعات را از حادثه‌ بالگرد رئیس جمهور و همراهانشان از سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل انتظامی که به محل حادثه اعزام شده بود، دریافت کرده و تدابیرِ لازم را در این خصوص ابلاغ کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها