پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403 2024,May

شرایط جدید برای آسان‌ شدن خرید خودرو

21 دی 1402
شرایط جدید برای آسان‌ شدن خرید خودرو

شرایط عرضه خودرو بازهم تغییر کرد.

به گزارش بانک اول  شورای رقابت، دستورالعمل اصلاح‌شده تنظیم بازار خودرو را به وزارت صمت ابلاغ کرد که به این ترتیب، صرفاً وظیفه ابلاغ مصوبه قیمت‌ها و قیمت‌گذاری‌ها بر دوش وزارت صمت خواهد بود و شورای یادشده درصورت تخلف در اجرا وارد عمل خواهد شد. با این تصمیم مبنای تنظیم قیمت خودرو را سازمان حمایت محاسبه و به وزارت صمت اعلام می‌کند. تغییر دیگر حذف محدودیت خرید خودرو برای دارندگان پلاک انتظامی بالای ۵‌سال است و حتی مصوبه قبلی شورای رقابت هم حذف شده و خودروسازان نمی‌توانند جلوی انتقال سند خودروهای فروخته شده را به‌مدت یک سال بگیرند. همچنین در روش‌های فروش فوری یا فوق‌العاده، ۵٠‌درصد از مبلغ خودرو باید در حساب بانکی متقاضی باشد و تا پس از خرید خودرو، امکان برداشت آن مبلغ وجود نداشته باشد. در روش پیش‌فروش به‌اندازه مبلغ پیش‌پرداخت حداکثر تا ۵٠ درصد از مبلغ فروش خودرو باید در حساب بانکی متقاضی موجود باشد و تا پس از خرید خودرو، برداشت ممکن نباشد. شورای رقابت می‌گوید با اصلاحات انجام شده همه خودروسازان موظف به ارائه برنامه تولید در ابتدای هرسال به وزارت صمت هستند و سازمان حمایت به‌طور مستمر وضعیت عرضه و تعهدات تولیدکنندگان خودرو را پایش و گزارش آن را به شورای رقابت ارائه خواهد کرد. البته با این اصلاحات احتمال این هست که دوباره خودروسازان برای گرفتن پول بیشتر، به سیاست حذف و اضافه آپشن‌ها روی آورند.
 

اخبار مرتبط
گفتنی است مصوبه ۵۴۳ دستورالعمل شورای رقابت برای خودروهای انحصاری است که در بهمن ماه ۱۴۰۱ صادر شد و هم اکنون بر اساس این دستورالعمل سازمان حمایت قیمت تمام شده خودرو را محاسبه و وزارت صمت به عنوان تنظیم گر فنی آن را به خودروسازان ابلاغ می‌کند.
بهمن موتور اطلاعیه نحوه تکمیل وجه متقاضیان فیدلیتی و دیگنیتی در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای نوبت دهی در طرح‌های جوانی جمعیت و عادی را صادر کرد.
بر این اساس در حالیکه قرار بود این سه خودروی تجاری به صورت فروش فوری باشند و اطلس و سهند پیش‌فروش شوند، این طرح فروش، تفکیک شده و صرفا این دوخودروی سواری فردا، عرضه خواهند شد.
طبق اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی امروز (۲۶ اردیبهشت ماه) آخرین مهلت انتخاب خودروهای وارداتی برای کسانی است که در اسفندماه ۱۴۰۱ ثبت نام کرده بودند. متقاضیان از ۲۴ اردیبهشت ماه تا ساعت ۲۳:۵۹ امشب فرصت داشتند تا نسبت به انتخاب خودرو از بین ۱۴ خودروی وارداتی اقدام کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دیدگاه کاربران
منصوره اسماعیلی
ارسال شده در : یکشنبه 24 دی 1402

بالاخره معلوم نشد تکلیف خودرو تارا v۱ الویت پاییز چی شد دیگه چشامون چپ شد

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها