یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

جزییاتی از افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳؛ حداقل حقوق چه رقمی خواهد بود؟

25 دی 1402
جزییاتی از افزایش حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳؛ حداقل حقوق چه رقمی خواهد بود؟

رئیس کمیته حقوق و دستمزد مجلس، حداقل حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش بانک اول حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده 11.5میلیون تومان می‌شود که 20درصد نسبت به امسال افزایش دارد، این تصمیم کمیسیون تلفیق بودجه مجلس است و قرار است حدود یک میلیون تومان هم در قالب حق عائله‌مندی و اولاد به این مبلغ اضافه شود. البته این تصمیم باید به تصویب اکثریت نمایندگان مجلس برسد و فعلا قطعی نیست. دولت در لایحه بودجه پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان به‌طور متوسط 18درصد را داده بود که اعضای کمیسیون تلفیق با حذف عبارت متوسط رأی دادند که حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده 20درصد افزایش یابد.
محمدرضا میرتاج‌الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با تأیید افزایش 20درصدی حداقل حقوق کارمندان دولت در سال 1402گفت: میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز ۲۰درصد تعیین شد؛ البته افزایش حقوق بازنشستگان علاوه بر ۲۰درصد، شامل ۴۰درصد اجرای متناسب‌سازی‌ حقوق بازنشستگان براساس برنامه هفتم توسعه هم می‌شود، او افزود: همچنین سقف معافیت مالیاتی حقوق کارکنان ۱۲میلیون تومان در‌ ماه تعیین شد و حداقل حقوق بازنشستگان در سال بعد 9میلیون تومان خواهد بود.
داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش از این با بیان اینکه ظرفیت پرداخت ۳۰درصد افزایش حقوق به شاغلان وجود ندارد، گفت: با افزایش هزینه قطعی حقوق، درآمد اتفاق نمی‌افتد و بودجه دولت ناترازتر شده و به بانک مرکزی و بانک‌ها متوسل می‌شود. اضافه برداشت اتفاق می‌افتد؛ پایه پولی بالا می‌رود و تورم تشدید می‌شود.

اخبار مرتبط
گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی،عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.
این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.
به کمک این طرح دیگر نیازی به حمل کارت‌های فیزیکی و نگرانی گم شدن یا فراموش کردن آنها نیستید. نسخه ‌های الکترونیکی کارت ‌ها از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به کارت‌ های فیزیکی برخوردارند. ضمنا این طرح برای مردم هزینه‌ای ندارد و حتی با حذف کارت‌های فیزیکی، هزینه‌های دریافت و تعویض کارت‌های جدید را نیز کاهش می‌دهد.
سامانه خودنویس به صورت برخط با درگاه ملی مجوزها در ارتباط است و اعتبار جواز کسب مشاوران املاک با هر بار ورود به سامانه خودنویس بررسی شده و فقط مشاورین املاک دارای جواز کسب فعال امکان استفاده از خودنویس را خواهند داشت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها