شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار؛ این کار‌ها را حتماً قبل از فروش گوشی خود انجام دهید!

25 دی 1402
هشدار؛ این کار‌ها را حتماً قبل از فروش گوشی خود انجام دهید!

برخی افراد هنگام فروش موبایل خود، بخاطر لو رفتن اطلاعاتشان، بسیار نگران هستند، اما باید بگوییم که با انجام چند کار کوچک می‌توانید با خیالی آسوده تلفن کار کرده خود را بفروشید.

به گزارش بانک اول،این روز‌ها گوشی‌های هوشمند بیش از یک دستگاه تماس هستند. ما اطلاعات شخصی، داده‌ها و عکس‌های زیادی را در تلفن‌ها ذخیره می‌کنیم که خطر از دست دادن آن‌ها بسیار زیاد است. اگر به دنبال فروش تلفن هوشمند قدیمی خود هستید و یا می‌خواهید آن را به کسی اهدا کنید، باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مهم از آن حذف شود تا از دسترسی غیرمجاز جلوگیری شود.

رابرت سیسیلیو، کارشناس سرقت هویت، با ۳۰ دستگاهی که خریداری کرده بود، آزمایش کوچکی انجام داد. او می‌خواست ببیند که مردم قبل از خلاص‌شدن از شر دستگاه‌هایشان چقدر باهوش هستند. او از چیزی که کشف کرد گیج شد. برخی از افراد حتی از انجام نظافت سطحی کوتاهی کرده بودند. حتی دستگاه‌های تلفن همراهی که «پاک شده بودند» هم به‌راحتی هک شدند. سیسیلیو "اطلاعات حساب بانکی، شماره‌های تامین اجتماعی، اسناد حمایت از کودک، ورود به حساب کارت اعتباری و مجموعه‌ای از داده‌های شخصی دیگر" را پیدا کرد. از این رو حذف ایمن داده‌های تلفن همراه سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

چگونه دستگاه خود را پاک کنیم؟

کار‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای کمک به کاهش خطر قبل از فروش یا اهدای دستگاه تلفن همراه خود انجام دهید. اگر می‌خواهید آن را به طور کامل پاک کنید، پیشنهادات زیر یک نقطه شروع هستند:

از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

این اولین و مهم‌ترین قدمی است که باید هنگام آماده شدن برای فروش گوشی هوشمند خود بردارید. اسناد مهم، عکس‌ها، مخاطبین و حتی چت‌هایتان را که می‌خواهید از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه کنید، یادداشت کنید. گوگل می‌تواند در این فرآیند بسیار مفید باشد. با رفتن به contacts.google.com حساب Gmail خود را برای ذخیره مخاطبین خود همگام کنید. می‌توانید با استفاده از Google Photo از عکس‌ها نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید.

رمز‌های عبور را یادداشت کنید

در گوشی‌های هوشمند هر یک از ما حداقل چندین رمز عبور برای ورود به ایمیل، همراه بانک‌ها و یا صفحات اجتماعی وجود دارد که حذف و دریافت دوباره آن‌ها یک پروسه زمان بر است. پس قبل از فروش حتماً این رمز‌ها را برای خود در جایی یادداشت کنید و از تمامی حساب‌های خود خارج شوید.

تمام حساب‌های مرتبط با دستگاه را حذف کنید

مطمئن شوید که همه حساب‌های مرتبط را از گوشی هوشمندی که می‌فروشید حذف کرده‌اید. این شامل حساب Google، حساب مایکروسافت و پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی می‌شود.

کارت microSD و سیم کارت را بردارید

برای فروش تلفن هوشمند خود، فراموش نکنید که سیم کارت و کارت microSD را در هر صورت از دستگاه خارج کنید. با نصب آن و انجام بازنشانی کارخانه‌ای روی گوشی، تمام اطلاعات کارت نیز پاک می‌شود.

البته اگر قصد داشتید تا کارت حافظه را به همراه گوشی بفروشید، پیشنهاد می‌کنیم به فرمت کردن آن راضی نشوید. برای اطمینان پیشنهاد می‌کنیم چند عکس یا مثلاً فایل غیر ضروری را بارگذاری کرده و سپس آن‌ها را فرمت کنید. این کار سبب می‌شود تا دسترسی به اطلاعات شخصی شما غیرممکن یا خیلی سخت شود، زیرا فایل‌های قدیمی شما زیر لایه جدیدی از فایل‌های ساختگی پنهان می‌شود و نمی‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد.

بازنشانی داده‌های کارخانه را انجام دهید

پس از پشتیبان گیری و انتقال ایمن داده‌های خود، بازنشانی کارخانه‌ای روی گوشی هوشمند خود انجام دهید. این کار اساساً رم و فضای ذخیره سازی گوشی شما را پاک می‌کند و آن را برای استفاده برای مالک بعدی آماده می‌کند.

برای این کار در گوشی‌های آیفون وارد قسمت تنظیمات شده و پس از آن به بخش General بروید تا در انتها به گزینه Reset برسید. پس از انتخاب این گزینه روی گزینه Erase All Content and Settings یا پاک‌کردن همه اطلاعات و تنظیمات کلیک کنید. با این کار همه اطلاعات، عکس‌ها، ویدیوها، فایل‌های رسانه‌ای و تنظیمات پاک شده و حافظه دستگاه خالی می‌شود.

در گوشی‌های اندرویدی نیز برای پاک‌سازی کلی وارد منوی تنظیمات گوشی شوید و در آن قسمت گزینه Backup & Reset را انتخاب کنید. در این قسمت بر روی Factory Data Reset کلیک کنید تا فرآیند پاک‌سازی و برگرداندن تنظیمات گوشی به حالت کارخانه آغاز شود.

مالکیت گوشی را انتقال دهید

چند سالی است که برای مبارزه با قاچاق و واردات غیرقانونی گوشی‌ها طرح رجیستری انجام می‌شود. حال برای انتقال مالکیت نیز باید روندی را اجرا کنید تا فرد جدید بتواند از تمام امکانات آن استفاده کند. برای این کار کد دستوری #۷۷۷۷* را بگیرید و گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کنید. در مراحل بعدی باید شناسه IMEI مخصوص گوشی خود را که بر روی کارتن گوشی درج شده انتخاب و سپس گزینه ارسال را بفشارید. در آخر هم شماره همراه شخص خریدار را وارد می‌کنید.

همه لوازم جانبی را جمع آوری کنید و در جعبه گوشی هوشمند قرار دهید

در آخر نیز گوشی خود را با یک پارچه تمیز پاک کنید و تمام لوازم جانبی آن مانند کابل شارژ، آداپتور و سایر موارد را جمع‌آوری کنید. آن‌ها را در جعبه اصلی قرار دهید. اکنون آماده فروش گوشی هوشمند قدیمی خود هستید.

اخبار مرتبط
قاليباف با تاكيد بر اينكه مجلس در عين اختلاف سليقه و اختلاف ديدگاه با سياست‌هاي ارزي دولت همراهي كرده است، گفت: همه اختيارهاي موجود در قانون دايمي را به رييس بانك مركزي داديم و هر چه ايشان در جلسه سران قوا بيان كردند قبول كرديم اما شرايط كنوني نشان مي‌دهد كه هم رويكرد اقتصادي و هم رويكرد مديريتي در موضوع ارز دچار اشكال است.
اسامی چند برابر ظرفیت آزمون استخدامی ویژه رشته شغلی آموزگاری سال ۱۴۰۳ وزارت آموزش‌وپرورش سوم اردیبهشت اعلام شد که بنابر اظهارات معاون وزیر آموزش و پرورش، سه برابر ظرفیت جذب در آموزش و پرورش، در آزمون پذیرفته‌ شده‌اند که این افراد برای مرحله «ارزیابی تکمیلی» و گزینش می‌توانند از امروز (هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳) با مراجعه به درگاه my.medu.ir بخش جذب و استخدام (کارا) نسبت به تکمیل نمون‌برگ‌ها و بارگذاری کلیه اسناد و مدارک مورد نیاز در سامانه اقدام کنند.
بازار ایران متأسفانه شاهد حضور کالاهای تقلبی در انواع مختلف، ازجمله لوازم آرایشی، شوینده، موبایل، شیرآلات، دلار، زعفران، لپ‌تاپ، عطر و ادکلن و... است.
طغیانی با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس که معتقدند کمیسیون اقتصادی برای جلب نظر شورای نگهبان اقدام به قانون‌گذاری جدید کرده، گفت: به هیچ عنوان چنین اتفاقی نیفتاده و ما در کمیسیون صرفاً ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به طرح را رفع کردیم. به طور مثال یکی از ابهاماتی که شورای نگهبان به طرح وارد کرده این است که بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی چه تعداد از تراکنش‌ها در حساب‌های غیرتجاری را مورد بررسی قرار می‌دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها