پنجشنبه, 13 اردیبهشت 1403 2024,May

ممنوعیت کارت به کارت برای این کارها

16 بهمن 1402
ممنوعیت کارت به کارت برای این کارها

اشخاصی که بیشتر از ۲۰۰ تراکنش با حساب‌های غیرتجاری داشته باشند مشمول تعاملات کاری پرخطر اند و استفاده از سرویس کارت به کارت برای آنها ممنوع است.

به گزارش بانک اول هادی خانی­ رئیس مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی در خصوص ­موضوع، ­سقف کارت به کارت برای جلوگیری از فرار مالیاتی گفت: برخی از فعالان اقتصادی با هدف این که در تور‌های رصد مالیات قرار نگیرند­ برای­ فرار مالیاتی از دستگاه کارتخوان استفاده می‌کنند.

خانی گفت: یکی از مهمترین جرایم منشأ پولشویی در قانون و مقررات مبارزه با پولشویی جمهوری اسلامی ایران فرار مالیاتی است. ما در ارزیابی‌ها و بررسی‌هایی که انجام دادیم به خصوص در ماه‌های اخیر متوجه شدیم که برخی از فعالان اقتصادی به بهانه این که در تور‌های رصد مالیات قرار نگیرند در خصوص استفاده از دستگاه‌های کارت خوان همراهی‌های لازم را با مردم و با مشتریان خودشان ندارند و علت آن هم گرایش این اشخاص به استفاده از کارت به کارت بین بانکی بود.

ارائه سرویس کارت به کارت برای تعاملات کاری پر خطر ممنوع شد

وی افزود، در قانون مبارزه با پولشویی تبصره ۳ ماده ۸ آیین نامه اجرایی این قانون این اختیار به مرکز اطلاعات مالی داده شده که در شرایط خاص برخی سرویس‌ها و خدمات و تعاملات کاری را به عنوان تعاملات کاری پرخطر اعلام و استفاده از آنها را ممنوع کند و در راستای مبارزه با فرار مالیاتی، مبارزه با جرم منشأ پولشویی فرار مالیاتی این ابلاغ به نظام بانکی کشور انجام شد که تمامی اشخاص حقیقی که فاقد پرونده مالیاتی هستند اگر بیشتر از یک میلیارد تومان در ماه یا بیشتر از ۲۰۰ تراکنش کارت به کارت در حساب‌های غیرتجاری داشته باشند این فرایند مشمول تعاملات کاری پرخطر است و استفاده از این سرویس ممنوع است.

­خانی اعلام کرد: هر شخص حقیقی که پرونده مالیاتی ندارد، نمی‌تواند از آن تاریخی که ما ابلاغ کردیم بیشتر از یک میلیارد تومان در ماه یا بیشتر از ۲۰۰ تراکنش و از طریق کارت به کارت انجام بدهد مگر این که برود و به نظام مالیاتی مراجعه کند، ثبت‌نام کند.

اخبار مرتبط
وی با بیان اینکه راه اندازی سامانه یا کانال سوت‌زنی برای مشاوران املاک از دیگر راهکارها برای جلوگیری از تخلف مشاوران املاک برای قرارداد اتباع غیر مجاز است گفت: افراد می توانند در صورتی مشاور املاکی این تخلف را انجام داد موضوع را به متولی رسیدگی اطلاع دهد.
این در حالی است که سازمان بیمه سلامت هیچ ارتباطی با این شرکت‌ها نداشته و این سازمان به عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه‌گر پایه سلامت کشور، هرگز برای بیمه‌کردن و ارائه خدمات دیگر با افراد از تماس تلفنی استفاده نمی‌کند؛ لذا، این امر با هدف سودجویی و کلاهبرداری انجام می‌گیرد.
بخش عمده‌ای از اصلاحات در این زمینه پیرامون امنیت شغلی کارگران است که رعیتی فرد، معاون وزیرکار درباره اصلاح قانون کار و پیشنهادات دولت گفته است: قبلاً برای مشاغل غیرمستمر و پروژه‌ای این قانون در دولت قبل مطرح شد که اگر پروژه بیش از چهار سال طول کشید، تا پایان پروژه کار کارگر به صورت دائمی ادامه پیدا کند و در غیر این صورت مشمول مقرری بیمه بیکاری شوند. چون قبلاً کارگران پروژه‌ای مشمول مقرری بیمه بیکاری نبودند. از اسفندماه گذشته کلیه نیروهای پروژه‌ای مشمول این قانون شدند.
ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش‌وپرورش در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و بنا بر مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام ۱۹ هزار و ۱۷۹ نفر مربی امور تربیتی و سبک زندگی، مربی امور تربیتی و مشاوره، مربی تربیت بدنی و سلامت و مشاور تخصصی، ۱۷ بهمن امسال آغاز و مقرر شده بود ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ برگزار اما با تغییر زمان آزمون، برگزاری آن به روز جمعه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ موکول شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها