یکشنبه, 9 اردیبهشت 1403 2024,April

اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌ها می شود؟ + نحوه استفاده

06 اسفند 1402
اعتبار ۲۲۰۰۰۰ تومانی شامل کدام خانواده‌ها می شود؟ + نحوه استفاده

بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

به گزارش  بانک اول  وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی تحت عنوان "فجرانه کالابرگ" را از 17 بهمن‌ماه 1402 آغاز کرده است که تا 17 اردیبهشت 1403 ادامه خواهد داشت. این طرح شامل حال مشمولان یارانه‌بگیر دهک‌های 1 تا 7 می‌شود و به آنها اعتبار مضاعف 220 هزار تومانی تعلق می‌گیرد.

نحوه استفاده:

افراد می‌توانند با مراجعه به 220 هزار فروشگاه و سوپرمارکت متصل به طرح، از اعتبار شارژ شده خود استفاده کنند. سبد کالای این طرح شامل 11 قلم کالای اساسی (گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات) است.

قیمت و مابه‌التفاوت:

قیمت مبنایی این 11 قلم کالا براساس قیمت سال 1401 (523 هزار تومان) تعیین شده است و افراد فقط این مبلغ را پرداخت می‌کنند. مابه‌التفاوت قیمت (220 هزار تومان) توسط دولت پرداخت خواهد شد.

اطلاع از دهک‌بندی و نحوه پیگیری:

سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت "حمایت" از دهک‌بندی خود مطلع شوند. همچنین، فقط سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به این سامانه و دریافت کد به صورت پیامکی، سایر فرایندهای مربوط به طرح را پیگیری کنند.

مهلت استفاده از اعتبار:

به گفته سیدرضا یحیوی؛ مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یارانه‌بگیران یک ماه فرصت دارند از اعتبار 220 هزار تومانی خود در طرح کالابرگ استفاده کنند.

اخبار مرتبط
گفتنی است صاحبان مشاغلی که از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌ها استفاده می‌کنند، از مزایای عدم مراجعه به ادارات و قرار گرفتن در فرایند طولانی تشخیص و رسیدگی،عدم نیاز به نگهداری اسناد و مدارک و دفاتر، امکان تقسیط مالیات در بازه‌های زمانی بیشتر و عدم نیاز به تکمیل جداول درآمد و هزینه (اظهارنامه) برخوردار می‌شوند.
این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرده که تمام شهروندان باید در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوخت‌گیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.
به کمک این طرح دیگر نیازی به حمل کارت‌های فیزیکی و نگرانی گم شدن یا فراموش کردن آنها نیستید. نسخه ‌های الکترونیکی کارت ‌ها از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به کارت‌ های فیزیکی برخوردارند. ضمنا این طرح برای مردم هزینه‌ای ندارد و حتی با حذف کارت‌های فیزیکی، هزینه‌های دریافت و تعویض کارت‌های جدید را نیز کاهش می‌دهد.
سامانه خودنویس به صورت برخط با درگاه ملی مجوزها در ارتباط است و اعتبار جواز کسب مشاوران املاک با هر بار ورود به سامانه خودنویس بررسی شده و فقط مشاورین املاک دارای جواز کسب فعال امکان استفاده از خودنویس را خواهند داشت.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها