یکشنبه, 30 اردیبهشت 1403 2024,May

شرایط معافیت مالیاتی کارتخوان‌ها تا سال ۱۴۰۴ اعلام شد + جزییات

14 اسفند 1402
شرایط معافیت مالیاتی کارتخوان‌ها تا سال ۱۴۰۴ اعلام شد + جزییات

به گزارش بانک اول معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه چه کسانی مشمول صدور صورتحساب الکترونیکی هستند، گفت: فروشندگان خدمات و کالاهای تک‌نرخ و همچنین کسانی که سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش داشته و از صدور صورتحساب معاف هستند، تا پایان سال ۱۴۰۴ رسید دستگاه‌ها و درگاه پرداخت الکترونیکی آنها به عنوان صورت حساب الکترونیکی تلقی می‌شود.
اشکان هراتی، معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور در یک برنامه تلویزیونی، با اشاره به صاحبان دستگاه‌های کارتخوان و مشمولان صدور صورتحساب الکترونیکی، گفت: به موجب قانون تسهیل که در دی ماه سال جاری تصویب و نهایی شد، اشخاص حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی هستند.

شرایط معافیت مالیاتی کارتخوان‌ها

با این حال، کسانی که تا سقف ۱۸ میلیارد تومان فروش داشته، یعنی به حدی نرسیده که بتوانند صورتحساب صادر کرده و به بیانی از صدور آن معاف هستند، می‌توانند تا پایان سال ۱۴۰۴ از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی خود برای صدور صورتحساب الکترونیکی استفاده کنند و رسید دستگاه‌های کارتخوان برای این افراد به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

هراتی ادامه داد: بانک مرکزی به موجب قانون تسهیل، فاکتورهای دستگاه‌های کارتخوان و درگاه‌های پرداخت الکترونیکی را به صورتحساب الکترونیکی تبدیل می‌کند.

معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور در پایان با اشاره به فروشندگان با نرخ مالیات و خدمات ثابت اظهار کرد: اشخاصی می‌توانند از دستگاه‌های کارتخوان و درگاه پرداخت الکترونیکی برای صدور صورت حساب الکترونیکی استفاده کنند که صرفا کالا یا خدمات تک‌نرخی (با نرخ مالیات بر ارزش افزوده) می‌فروشند و یا کالا و خدمات با نرخ واحدی را عرضه کرده و به فروش می‌رسانند.

اخبار مرتبط
وکیل مدافع امیرحسین مقصودلو از محکومیت موکلش به حبس خبر داد. به گزارش بانک اول، الهام رحیمی‌فر با اشاره به صدور و ابلاغ حکم امیرحسین مقصودلو گفت: بر اساس حکم صادره موکلم به حبس‌های طویل المدت و کوتاه مدت محکوم شده است و مجازات‌های تکمیلی و تبعی هم دارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا به حکم اعتراض می‌کنید؟ افزود: پس از مشورت با موکلم نسبت به این موضوع تصمیم می‌گیریم. وکیل مدافع تتلو از بیان جزییات بیشتر درباره حکم موکلش خودداری کرد. ۱
بابایی کارنامی درباره این‌که تعطیلی روز شنبه شامل بانک‌ها و مراکز خدماتی می‌شود یا این‌که خود دولت باید تصمیم بگیرد، گفت: به صراحت نیامده است اما نمی‌شود در کشور همه ادارات تعطیل باشند و بخواهیم بانک‌ها دایر باشند، ما می‌گوییم دنیا روز شنبه تعطیل است و این یعنی بانک‌ها هم تعطیل هستند؛ این چه معنی دارد؟ بنابراین چه بخواهیم و چه نخواهیم بانک‌ها تعطیل می‌شوند.
اولین و مهم‌ترین نکته برای افزایش عمر مایکروفر، تمیز کردن منظم آن است. باقی‌مانده‌های غذا و چربی‌ها می‌توانند به دیواره‌ها و قطعات داخلی مایکروفر آسیب بزنند. برای تمیز کردن، می‌توانید از ترکیب آب و سرکه استفاده کنید.
چند سال است که دهک بندی جامعه برای پرداخت یارانه، در دستور کار دولت قرار گرفته است. تمامی خانوار ها نطابق این دستور کار، دهک‌بندی شدند و ۳ دهک پردرآمد جامعه، ازدریافت یارانه دولت، کنار گذاشته شدند و یارانه برای ۷ دهک دیگر واریز شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها