شنبه, 8 اردیبهشت 1403 2024,April

نحوه پیگیری کارت سوخت مفقودی خودرو

04 فروردین 1403
نحوه پیگیری کارت سوخت مفقودی خودرو

مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت در خصوص مفقود شدن کارت سوخت و نحوه پیگیری آن توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش بانک اول،محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت در خصوص نحوه پیگیری کارت سوخت جامانده در جایگاه‌های سوخت گفت: جایگاه دار موظف است مشخصات کارت سوختی که در جایگاه جامانده است را در سامانه ای که در اختیار جایگاه داران است ثبت کند.

او گفت: جایگاه داران مشخصات کارت سوخت جامانده در جایگاه سوخت را باید در سامانه scs.niopdc.ir ثبت کنند. همچنین دارندگان کارت هم با وارد شدن به سایت مربوطه می توانند محل کارت سوخت خودرو خود را جستجو کنند.

مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت گفت: همچنین طبق مشخصات و یا شماره تلفن همراهی که متقاضیان در سامانه ثبت کرده اند یک رمز یکبار مصرف ارسال می شود و جایگاه دار طبق رمز کارت سوخت را تحویل مالک خودرو می دهد.

به گفته صادقی، اگر بعد از مدت ده روز مالک کارت به جایگاه برای دریافت کارت خود مراجعه نکند جایگاه دار کارت سوخت جامانده را به ناحیه مربوطه تحویل می دهد.

او گفت: همچنین اگر مالکان خودرو رمز کارت سوخت را چند بار اشتباه وارد کنند کارت به صورت خودکار قفل می شود و باید مالک با مشخصات خودرو به ناحیه محل جایگاه سوخت مراجعه و اقدام به حذف رمز قبلی کند.

او بیان کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار کارت در جایگاه‌های سراسر کشور جامانده است، که تقریبا نزدیک به ۲۷۰ هزار نفر برای دریافت کارت سوخت شخصی خودشان به جایگاه‌ها مراجعه کرده اند.

صادقی تصریح کرد: ندادن کارت سوخت به دیگران برای سوخت گیری موضوعی است که می‌تواند از سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری کند.

اخبار مرتبط
وزیر صمت درباره برنامه های وزارت صمت در خصوص افزایش تولید خودرو و واردات خودرو از کشورهای آفریقایی توضیحاتی داد.
ایران‌خودرو شرایط فروش دنا پلاس اتوماتیک را برای متقاضیان خرید این خودرو در قالب سامانه یکپارچه اعلام کرد.
وقتی که جمع نمره‌ های منفی گواهینامه فرد به ۲۰ برسد، گواهینامه باطل می شود. در نتیحه اطلاع از مجازات نمره منفی گواهینامه اهمیت به سزایی دارد چرا که این امر به روش های مختلفی صورت می گیرد. حال ممکن است که برای عده ای از اشخاص این سوال مطرح شود که از کجا بفهمیم گواهینامه باطل شده که پاسخ آن به شرح زیر می باشد:
تکمیل مراحل ثبت نام خودرو تنها از طریق مراجعه به سایت ثبت نام سایپا یعنی یعنی https://saipa.iranecar.com/public/home انجام می شود، درصورتی که متقاضیان نسبت به تکمیل وجه از طریق سایت دیگری اقدام کنند، مسئولیتی متوجه شرکت سایپا نخواهد بود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها