ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت 1403 2024,April

هشدار مهم به فطریه پردازان / کلاهبرداران در کمین‌اند!

18 فروردین 1403
هشدار مهم به فطریه پردازان / کلاهبرداران در کمین‌اند!

رییس پلیس فتا پایتخت در خصوص افزایش فعالیت کلاهبرداران در مناسبت‌های ملی و مذهبی و احتمال کلاهبرداری از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، زکات، کفاره و… هشدار داد.

به گزارش بانک اول به نقل از مهر، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سو استفاده و کلاهبرداری از مردم بهره می‌برند و گرچه پلیس فتا نیز به صورت مستمر با آنان برخورد کرده و عرصه را برای اقدامات مجرمانه این افراد ناامن کرده است، اما آگاهی مردم نیز عامل مهمی در ناکام گذاشتن این افراد است.

این مقام انتظامی با اشاره به نزدیکی ایام عید سعید فطر اظهار داشت: در هر مناسبتی این نگرانی وجود دارد که افراد سودجو و فرصت طلب در بستر فضای مجازی فعالیت خود را افزایش دهند و با عناوین مختلفی در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و … از شهروندان سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان به هیچ عنوان جهت پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و این امورات را از طریق راه‌های شناخته شده و معتبر انجام دهند افزود: ممکن است افراد سودجو با طراحی سایت‌های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و به بهانه پرداخت فطریه، کفاره و … اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: در نوعی دیگر از کلاهبرداری ممکن است با ارسال لینک‌های آلوده به اطلاعات شخصی و محرمانه تلفن همراه، رایانه و… دسترسی پیدا کنند از این رو توصیه می‌شود که از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید و… باشد جدا خودداری شود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب‌های شخصی افراد در فضای مجازی خودداری کنند افزود: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

اخبار مرتبط
پرداخت ارز به زائران یادشده در محل شعب بانک‌های منتخب بوده و تأمین ارز به میزان فوق محدودیتی بابت تأمین ارز مسافرتی در همان سال برای زائران مذکور ایجاد نمی‌نماید.
رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص نور چراغ ها گفت: نور چراغ ها باید تلفیقی از زرد و سفید باشد و چراغ فابریک خودروها از شرایط استاندارد برخوردار است.
وی با بیان اینکه به دنبال احیای پرداخت حق ایاب و ذهاب به معلمان هستیم افزود: معلمان فوق العاده ویژه دریافت می‌کنند اما درصد آنچه مورد انتظار ما است، نبوده و طبق قانون برای ۲۰ درصد کارمندان پیش‌بینی شده است. اگر وزارتخانه‌ای مانند نفت فوق‌العاده ویژه را اجرا می‌کند، درآمد اختصاصی دارد؛ البته از وقتی که وزارت آموزش و پرورش مصوبه رتبه‌بندی را دریافت کرد، اکنون دستگاه‌های دیگر مانند نیروهای مسلح هم خواستار رتبه‌بندی هستند.
اصغر جهانگیر سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده بابک زنجانی اعلام کرد: زنجانی با توجه به همکاری هایی که در طول زندان کرد و بیش از ۱۰ سال در حبس است، اموال این فرد در خارج کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان مربوطه ارزیابی ها انجام شد و پس از بازگشت اموال به کشور و با گزارش مقامات ذی صلاح در خصوص استرداد اموال درخواست عفو محکوم علیه بابک زنجانی توسط دادگستری مطرح شد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها