ﺳﻪشنبه, 1 آبان 1403 2024,October

اولین مزد 1403 کارگران چقدر است؟

30 فروردین 1403
اولین مزد 1403 کارگران چقدر است؟

مصوبه مزد کارگران در سال جدید ابلاغ شده و دستمزد فروردین آنها باید براساس معیارهای جدید محاسبه و پرداخت شود


به گزارش بانک اول دامنه مزد قانونی کارگران در سال‌جاری از 7تا 50میلیون تومان تعیین شده است و کارگران بنا به وضعیت شغلی و خانوادگی، مشمول دریافت ارقام بالاتری به‌عنوان مزد مبنا و حداقل مزد خواهند بود.


 کارگران حداقل بگیر محروم از مزایا اندکی بیش از 7میلیون تومان دریافتی دارند و کارگران باسابقه، مدیران و متخصصان حوزه کارگری می‌توانند بنا به وضعیت اشتغال، تأهل، تعداد فرزند، سابقه اشتغال، سختی کار، مزد رتبه، فوق‌العاده‌های خاص و... تا 7برابر حداقل مزد یعنی حدود 50میلیون تومان مزد بگیرند. البته در بخش خصوصی، امکان پرداخت بیش از این رقم نیز وجود دارد و کارفرمایان این بخش باید ضمن اجرای مصوبه دستمزد نسبت به افزایش مزد و مزایا در قالب پیمان‌های دسته‌جمعی پس از تأیید وزارت کار اقدام کنند؛ اما سقف پرداختی به کارگران مشمول قانون کار شاغل در مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های غیردولتی وابسته به صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی نمی‌تواند بیش از ۵۰میلیون تومان باشد.




 

اخبار مرتبط
مهدی موحدی بکنظر سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با عنایت به مهلت قانونی ۳۰ روزه خریدار برای واکنش به صورتحساب‌های صادره در سامانه مؤدیان بابت صورت‌حساب‌های الکترونیکی دوره تابستان و با توجه به لزوم سادگی و تسهیل تکالیف مؤدیان و همچنین تجربه و بازخورد مثبت دریافتی از مؤدیان، سازمان امور مالیاتی کشور در نظر دارد تا مهلت ارسال (اصلاح، تکمیل و استرداد) اظهارنامه پیش‌فرض مالیات بر ارزش افزوده دوره تابستان ۱۴۰۳ را تمدید نماید.
بر اساس مطالعه‌ای که در دانشگاه میشیگان انجام شده، افرادی که حداقل ۲۵ دقیقه در روز روی حل معماهای چالش‌برانگیز کار می‌کنند، می توانند ضریب هوشی خود را تا ۴ واحد افزایش دهند. این معماها هر دو نیمکره مغز را فعال می‌کنند؛ نیمکره چپ که تفکر منطقی و تحلیلی را کنترل می‌کند و نیمکره راست که مسئول خلاقیت است. مغز مانند یک عضله است و هر چه بیشتر آن را با معماها تمرین دهید، در طول زمان تقویت خواهد شد.
«حسام قربانعلی» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با ایرنا بیان‌داشت: در وهله نخست، اقدام عاجل، تسویه حساب و بازگشت و عودت بلیت بدون کسر جریمه از آژانس مربوطه یا محلی که بلیت را تهیه کرده اند باید انجام شود و نه از ایران ایر، زیرا بلیت از آژانس خریداری شده و بر این اساس استرداد مبلغ هم باید از طریق همان آژانس انجام شود.
وزارت اقتصاد شماره کارت بانکی مخصوص برای واریز خسارت های وارده به اموال دولتی (دیون دولتی) اعلام کرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها