یکشنبه, 18 شهریور 1403 2024,September

از کجا بفهمیم کدام دهک درآمدی هستیم؟

29 اردیبهشت 1403
از کجا بفهمیم کدام دهک درآمدی هستیم؟

چند سال است که دهک بندی جامعه برای پرداخت یارانه، در دستور کار دولت قرار گرفته است. تمامی خانوار ها نطابق این دستور کار، دهک‌بندی شدند و ۳ دهک پردرآمد جامعه، ازدریافت یارانه دولت، کنار گذاشته شدند و یارانه برای ۷ دهک دیگر واریز شد. این هفت دهک به عنوانی دیگر، اقشار کم درآمد جامعه هستند که مشمول دریافت یارانه هستند.

به گزارش بانک اول ، در پی این تصمیمات، سوال مهمی که برای اغلب خانواده ها به وجود آمد این بود که چطور بفهمیم دهک چندم هستیم؟ چندین روش برای اطلاع از دهک خانوار وجود دارد.

در روش اول، می‌توانید با استفاده از کد ملی، استعلام بگیرید که جز دهک چندم هستید.برای استعلام گیری از این روش، به سایت “سامانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به نشانی hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید و در بالای صفحه بر روی دکمه ورود/ثبت نام کلیک کنید.

روش دوم برای استعلام گیری، استفاده از شماره گویا است. برای استفاده از این روش باید ابتدا با شماره 09200006369 تماس بگیرید. سپس کد ملی سرپرست خانوار و شماره تلفن‌ او را وارد کنید. به این ترتیب میتوانید از دهک خود مطلع شوید.

در روش سوم نیز، می‌توانید با شماره گیری یک کد دستوری با تلفن همراه خود، از وضعیت دهک‌بندی خود مطلع شوید. با شماره‌ای که به نام خودتان است، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری کنید و از دهک‌ خانوار خود، مطلع شوید.

اخبار مرتبط
ماهانی عضو انجمن انبوه سازان مسکن کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه دولت چهاردهم باید تکمیل و اتصال دستگاه ها را به سامانه املاک و اسکان پیگیری کند گفت: ثبت نام در این سامانه باعث شفافیت اطلاعات در حوزه مسکن، تسهیل فرآیند خانه دار شدن اقشار جامعه، ایجاد سرشماری برخط نفوس و مسکن که منجر به اجرای سیاست‌های اعمال مالیات و پرداخت یارانه‌های هدفمند مردم می‌شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برخی شایعه‌ها و ادعا‌های مطرح‌شده در فضای مجازی درباره افزایش سهمیه کارت سوخت را فریبکاری و با قصد کلاهبرداری از مردم اعلام کرد و گفت: این ادعا را به‌شدت تکذیب می‌کنم و اساساً امکان شارژ کارت سوخت فقط از طریق سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، مطابق با ضوابط و مقررات انجام می‌شود و مطرح‌شدن ادعا‌هایی این‌چنینی تنها به قصد سوءاستفاده از مردم انجام می‌شود.
حمید حاج اسماعیلی - فرایند تعیین دستمزد را مورد اشاره قرار داده و می‌گوید: فرایند تعیین دستمزد طبق آنچه در قانون آمده با حضور نمایندگان کارگری،کارفرمایی و دولت به شکل سه‌جانبه تعیین می‌شود بنابراین وزارت کار برگزار کننده جلسات است و جلسات مزد باید با همفکری شرکای اجتماعی یعنی دولت،‌ نماینده کارگر و نماینده کارفرما باشد.
بر اساس آنچه در قانون برنامه هفتم پیشرفت به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد، افزایش سن بازنشستگی تا حداکثر ۳۵ سال خدمت امکان‌پذیر است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

captcha


امتیاز:

دسته بندی مقالات
آخرین مقالات
تگ ها